Inwestycje

Wyremontowany 3. peron na stacji kolejowej Rzeszów Główny został oddany do użytku

peron 3 trzeci rzeszów główny oddany do użytku można korzystać remont

Podróżni mogą już korzystać z nowego 3. peronu na stacji kolejowej Rzeszów Główny. Peron, podobnie jak dwa pozostałe, został wyremontowany w ramach przebudowy całej stacji. Koszt inwestycji wynosi 205 mln zł.

Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, peron podobnie jak dwa oddane wcześniej jest wyższy i ułatwia wsiadanie do pociągów.

„Wszystkie trzy perony wyposażone są w zadaszone wiaty i ławki. Przygotowano dla podróżnych także ponad 100 tablic informacyjnych, które pomagają w orientacji na stacji. Komfort i bezpieczeństwo w poruszaniu się osób niewidomych i słabowidzących zapewnia system ścieżek naprowadzających oraz oznaczeń” – dodała.

Szalacha zapowiedziała, że jesienią br. oddane zostaną windy i schody ruchome, dzięki czemu jeszcze zwiększy się dostępność rzeszowskiej stacji dla wszystkich podróżnych.

Z nowego 3. peronu na stacji Rzeszów Główny korzystają podróżni pociągów jadących m.in. w kierunku Tarnowa i Krakowa oraz Tarnobrzega i Lublina, a także składów kursujących do i z Przemyśla.

Na stacji w ramach remontu udostępniono już podróżnym nowe podziemne przejście o długości 140 metrów. Przejście zastąpiło kładkę nad torami.

Jednym z elementów inwestycji jest również remont wiaduktu przy ul. Batorego. Pod koniec sierpnia możliwy będzie sprawny i bezpieczny przejazd pociągów po wszystkich torach, ułożonych na obiekcie.

Prace przy wiadukcie PKP PLK koordynują z władzami Rzeszowa, bo to miasto będzie odpowiadać za przebudowę drogi. Wiadukt będzie poszerzony, dzięki czemu ruch będzie się odbywał w obu kierunkach jednocześnie; powstanie też chodnik i ścieżki rowerowe. Ta inwestycja poprawi komunikację w Rzeszowie.

Przebudowa stacji Rzeszów Główny to część większej inwestycji. Do tej pory w jej ramach oddany został do użytku nowy przystanek Rzeszów Zachodni.

Zakończenie prac o wartości 205 mln zł planowane jest na kwiecień 2021 r.

Wykonawcą prac jest konsorcjum czterech firm: Track Tec Construction, Inżynieria Rzeszów, Intop Warszawa i Infrakol.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top