Od 26 maja wprowadzona zostanie zmiana w tymczasowej organizacji ruchu na drodze krajowej nr 28 Przemyśl-Medyka. Na odcinku ok. 400 m obowiązywał będzie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną.
Na odcinku Przemyśl-Medyka realizowana jest rozbudowa 7 km drogi krajowej nr 28. Aktualnie realizowane są roboty związane z wykonaniem nasypów, warstw konstrukcyjnych oraz roboty branżowe.
W celu wykonania niezbędnych robót budowlanych, przy zachowaniu minimalnej szerokości pasa ruchu tj. 3,00 m, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu. Prace związane z zabezpieczeniem robót polegać będą na zawężeniu jezdni do połowy szerokości i wprowadzeniu ruchu wahadłowego sterowanego za pomocą sygnalizacji świetlnej.
Z uwagi na wzmożony ruch na polsko-ukraińskim przejściu granicznym Medyka prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności zwłaszcza w miejscu wyjazdów z budowy. Ze względu na konieczność wjazdu lub wyjazdu z terenu prowadzonych robót może występować chwilowe zatrzymanie ruchu. Wszystkich kierowców prosimy o wyrozumiałość.
Zakres robót
Objęty przebudową odcinek DK28 ma początek na granicy miasta Przemyśla, a koniec w miejscowości Medyka (przed przejściem granicznym). Inwestycja obejmuje rozbudowę drogi DK 28 do dwóch pasów w każdym kierunku oraz rozszerzenie prawej jezdni do pięciu pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną na długości 0,5 km przy dojeździe do granicy w kierunku Ukrainy.
Na odcinku objętym rozbudową, nawierzchnia zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś, skrzyżowania zostaną rozbudowane z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych, wybudowane lub przebudowane zostaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, wybudowane zostaną zatoki autobusowe, dodatkowe jezdnie i zjazdy umożliwiające dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze, a także miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów,
W ramach zadania będzie zrealizowana także m.in.
– korekta trasy i niwelety drogi z wprowadzeniem normatywnych łuków,
– renowacja systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów),
– budowa i przebudowę oświetlenia drogi,
– budowa kanału technologicznego,
– budowa urządzeń ochrony środowiska,
– wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
– budowa, przebudowa lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,
– inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.
Celem inwestycji jest: poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych drogi, podniesienie nośności drogi do przeniesienia nacisku 11,5 T/oś, zwiększenie przepustowości z uwzględnieniem ruchu prognozowanego oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego.
Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska S.A. Wartość umowy to ponad 99 mln zł.
Kalendarium:
18 listopada 2011 r. – decyzja środowiskowa
21 grudnia 2011 r. – ostateczność decyzji środowiskowej
18 lipca 2018 r. – uzyskanie decyzji ZRID
30 sierpnia 2018 r. – ostateczność decyzji ZRID
9 sierpnia 2019 r. – ogłoszenie przetargu na realizację
18 czerwca 2020 r. – podpisanie umowy
lipiec 2022 r. – planowane zakończenie inwestycji
źródło: GDDKiA