Poradnik

Nie tylko odzież i obuwie, czyli co Polacy kupują online?

visa mobile aplikacja

Polacy uważają, że zakupy online są wygodne, nieskomplikowane i bezpieczne (1). Nie dziwi więc fakt, że z roku na rok wzrasta liczba osób zamawiających produkty w internecie – w 2021 roku choć raz zrobiło to 77% internautów (2). Co kupowali w sieci najczęściej?

Które kategorie produktów Polacy najczęściej kupują online?

Niemal ¾ polskich e-konsumentów kupuje online odzież i dodatki do niej. Jest ona popularna zwłaszcza wśród kobiet – ubrania zamawia aż 78% e-konsumentek (3)! Odzież chętnie kupują osoby z różnych grup wiekowych, ale najczęściej pada ona łupem młodych osób (15-24 lata) (3).

Drugie miejsce w rankingu produktów kupowanych przez internet najczęściej zajmuje obuwie (3). Zamawia je 61% osób i ponownie dominują wśród nich kobiety (3). Jednak w przeciwieństwie do ubrań, na buty częściej niż najmłodsi e-konsumenci decydują się osoby w wieku 25-49 lat (3).

Podium uzupełniają kosmetyki i perfumy, które kupuje online 57% konsumentów (3). I ponownie najbardziej aktywne w ich zamawianiu są kobiety – zamawia je 66% pań (przy 46% mężczyzn) (3).

Co jeszcze kupują w internecie Polacy?

Oczywiście odzież, obuwie oraz kosmetyki i perfumy nie są jedynymi grupami produktów, które są często kupowane w sieci (3). Nieznacznie mniejszą popularnością od nich cieszą się książki, płyty i filmy, na których zamawianie decyduje się 56% polskich e-kupujących (3). Więcej niż 40% osób stawia również na:

  • sprzęt RTV i AGD;
  • produkty farmaceutyczne;
  • odzież sportową;
  • artykuły dziecięce i zabawki;
  • urządzenia mobilne (3).

Warto zauważyć, że kobiety często zamawiają również meble i elementy wystroju wnętrz, produkty spożywcze i biżuterię, zaś mężczyźni chętnie sięgają po sprzęt i gry komputerowe, samochody i części do nich, a także ubezpieczenia (3).

Co kupują najmłodsi, a co najstarsi e-konsumenci? Osoby w wieku 15-24 lata interesują przede wszystkim odzież, książki, płyty i filmy, kosmetyki i perfumy oraz obuwie (3). Częściej niż inne grupy wiekowe wybierają nie tylko ubrania i kosmetyki, ale również gry komputerowe, biżuterię, bilety do kin i teatrów oraz artykuły kolekcjonerskie (3). E-konsumenci powyżej 50. roku życia rzadziej kupują produkty z większości wymienianych kategorii – poza ubezpieczeniami, artykułami dla kolekcjonerów oraz produktami spożywczymi i farmaceutycznymi (3). Również oni najczęściej kupują online odzież, kosmetyki i obuwie (3).

Visa Mobile – nowe rozwiązanie do płatności w internecie

Duża popularność zakupów w internecie sprawia, że e-konsumenci mogą korzystać z nowych metod płatności. Jedną z nich jest Visa Mobile – wirtualny portfel, dzięki któremu w sklepie nie trzeba podawać danych karty płatniczej, wprowadzać haseł czy wypełniać wielu pól formularza. W ten sposób każda płatność online z Visa Mobile jest łatwa i szybka, a dodatkowo wszystkie transakcje są zabezpieczone przez Visa.

Z usługi można skorzystać w swojej mobilnej aplikacji bankowej – lista banków, które ją obsługują, znaleźć można na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję, dodać swoją kartę płatniczą i podać kilka innych informacji, by płacić za zakupy przez internet szybko i bezpiecznie.

Visa Mobile jest dostępna również w formie samodzielnej aplikacji na telefon. Można pobrać ją w sklepie z aplikacjami odpowiednim dla posiadanego systemu operacyjnego. W tym wypadku również należy sprawdzić czy bank ma w swojej usłudze płatności online z Visa Mobile.

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 72
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144-148
  4. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 23.05.2022
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top