Inwestycje

25 gondoli kolei linowej na zaporę w Solinie zostało już zamontowanych

kolej gondola solina kolejka zapora

25 gondoli kolei linowej na zaporę w Solinie zostało już zamontowanych – poinformowały w komunikacie Polskie Koleje Linowe (PKL).

Koszt powstania ośrodka w Bieszczadach, który ma być otwarty latem br., to ok. 110 mln zł.

Jak podkreślił cytowany w informacji prezes PKL Daniel Pitrus, wagony kolei widokowej będą się poruszać z prędkością 6 m/s.

„Zadbaliśmy o każdy detal, by nasi klienci czuli się nad Soliną komfortowo. Konstrukcja wagoników umożliwi widok 360 stopni, dzięki temu każdy podróżujący będzie mógł oglądać spektakularne widoki panoramy Bieszczad i Jeziora Solińskiego” – dodał.

Na ponad 1,5 km trasie kolei widokowej, przebiegającej nad solińską zaporą, zamontowanych zostało w sumie 25 gondoli. Stacja początkowa Plasza znajduje się przy solińskim deptaku, natomiast stacja końcowa usytuowana jest na Górze Jawor.

Dobrą widoczność w gondolach umożliwia zastosowanie specjalnego tworzywa, które nie tylko absorbuje promienie słoneczne, ale też jest odpowiednio przyciemnione, by móc oglądać wschody i zachody słońca nad zaporą w Solinie.

Każdy wagonik może pomieścić 8 osób.

Jak zaznaczono w komunikacie, wagony kolei widokowej przystosowane są dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. „Komfortowe będzie wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Gondole w stacjach będą zwalniać do prędkości 0,2 m/s, umożliwiając łatwy dostęp dla podróżnych, dodatkowo wejście i wyjście z nich będzie bezstopniowe” – dodano.

Zgodnie z planem nowy ośrodek PKL nad Soliną dostępny będzie dla turystów latem tego roku. Trasa będzie liczyła ponad 1,5 km. Koszt budowy ośrodka to ok. 110 mln zł.

Polskie Koleje Linowe (PKL) to operator turystyczny z ponad 85-letnią tradycją sięgającą 1936 roku, kiedy wybudowana została kolej linowa na Kasprowy Wierch. PKL prowadzą działalność w kilku lokalizacjach. Właścicielem PKL jest pośrednio fundusz inwestycji infrastrukturalnych Polskiego Funduszu Rozwoju SA (PFR).

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top