Ostrów/Węzeł A4. Otwarto oferty w przetargu dotyczącym budowy węzła na skrzyżowaniu autostrady A4 z drogą wojewódzką nr 986 w miejscowości Ostrów.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
Do przetargu przystąpiło dziewięciu wykonawców, z czego pięć ofert mieści się w zaplanowanym budżecie, który wynosi około 40 mln zł. Z tej kwoty 25 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Planowane zakończenie inwestycji przewidziano na 30 miesięcy od podpisania umowy, która ma odbyć się w pierwszej połowie 2025 roku.
Nowy węzeł drogowy typu „karo” powstanie na skrzyżowaniu autostrady A4 z drogą wojewódzką nr 986 w miejscowości Ostrów, w pobliżu Ropczyc.
Dzięki tej inwestycji znacząco poprawi się dostęp do autostrady z drogi wojewódzkiej, co będzie miało wpływ na płynność ruchu w regionie.
Węzeł będzie składał się z czterech jednokierunkowych łącznic oraz dwóch rond, co umożliwi sprawną i bezpieczną wymianę ruchu między drogą wojewódzką a autostradą. Jest to kolejny krok w rozwoju infrastruktury komunikacyjnej Podkarpacia, który pozwoli na sprawniejsze przemieszczanie się i rozładowanie ruchu drogowego w tym rejonie.
Inwestycja w Ostrowie jest częścią szerszego procesu modernizacji infrastruktury transportowej województwa, mającego na celu poprawę jakości dróg wojewódzkich i zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Dzięki nowemu węzłowi, mieszkańcy oraz turyści zyskają łatwiejszy dostęp do ważnych regionów gospodarczych Podkarpacia, takich jak strefy ekonomiczne w Mielcu, Tarnobrzegu, a także Krosno i Jasło, co wspomoże dalszy rozwój gospodarczy tych obszarów.
Dodatkowo, inwestycja obejmuje modernizację odcinka drogi wojewódzkiej nr 986 pomiędzy Ostrowem a Ropczycami, na którym planowana jest poprawa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów oraz budowa nowej nawierzchni.
Projekt zakłada również budowę mostu na rzece Wielopolka i wiaduktu nad linią kolejową w Ropczycach, co ma na celu poprawę komunikacji w tym obszarze.
Droga wojewódzka nr 986, przez którą przebiega ważny szlak komunikacyjny w regionie, już teraz zmaga się z dużym natężeniem ruchu – od 4500 do 8000 pojazdów dziennie. Przewidywany wzrost ruchu po otwarciu nowego węzła będzie wymagał dalszych działań w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury drogowej w tym rejonie, aby zapewnić płynność ruchu i komfort podróży.
Mapa PZDW
Grafika PZDW
Oferty złożone w przetargu:
- Antex II Sp. z o.o., ul. Dolna 1/2, 22-680Lubycza Królewska, cena 32 169 006,95 PLN
- PRZEDSIĘBIORSTWO DROGOWO-MOSTOWE SPÓŁKA AKCYJNA, Drogowców 1, 39-200Dębica, cena 34 772 677,80 PLN.
- EUROVIA POLSKA SPÓŁKA AKCYJNA, ul. Irysowa 1, 55-040Bielany Wrocławskie, cena 35 873 367,29 PLN.
- STRABAG Sp. z o.o. (STRABAG), Parzniewska 10, 05-800Pruszków, cena 36 160 492,07 PLN.
- COLAS POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Nowa 49, 62-070Palędzie, cena 37 561 502,06 PLN.
- GEOSOLID SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Tadeusza Szafrana 5A lokal LU1,30-363Kraków, cena 39 359 889,30 PLN.
- SwietelskyRail Polska Sp. z o.o., Wielicka 250, 30-663Kraków, cena 46 622 636,45 PLN.
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o. o. w Mielcu, Korczaka 6a, 39-300Mielec, cena 48 985 374,48 PLN.
- Budimex S.A., Siedmiogrodzka 9, 01-204Warszawa, cena 52 203 328,97 PLN.