Poradnik

Jak sprzedawać na LinkedIn?

linkedin sprzedaż crm
fot. freepik.com

Mimo że wciąż wiele osób uważa LinkedIn za platformę, z której korzystają tylko rekruterzy, to serwis ten coraz częściej wykorzystywany jest do social sellingu. Skuteczność sprzedaży na tej platformie zależy jednak głównie od rozbudowanej sieci, na przykład dzięki wartościowym treściom, prowadzonym warsztatom lub innym działaniom marketingowym. Jak sprzedawać na LinkedIn? Podpowiadamy.

 Stworzenie wartościowego profilu

Żeby zacząć sprzedawać na LinkedIn, należy w pierwszej kolejności stworzyć swój profil osobisty lub firmowy i zadbać o to, aby wszystkie jego elementy została właściwie uzupełnione. Nie zapomnijmy o umieszczeniu logo firmy lub zdjęcia profilowego, a także grafice w tle, ponieważ to właśnie na te elementy potencjalni klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę. Zadbajmy również o nagłówek, który będzie informował o tym, czym się zajmujemy lub co mamy do zaoferowania. Dobrze jest również skrócić adres URL prowadzący do profilu.

Zbudowanie sieci kontaktów

LinkedIn dla sprzedawców to przede wszystkim możliwość zdobycia sieci kontaktów biznesowych i nawiązania relacji z osobami decyzyjnymi zatrudnionymi zarówno w mniejszych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Platforma ta używana jest przede wszystkim przez managerów, dyrektorów, kierowników i właścicieli firm. Dlatego jest idealnym miejscem, gdzie można znaleźć partnerów biznesowych.

Sieć kontaktów możemy budować ręcznie, zapraszając znajomych, współpracowników, a także obce osoby. Choć wyszukiwanie potencjalnych klientów, a więc osób decyzyjnych w różnych firmach można rozpocząć od ręcznej wyszukiwarki, to jednak obecnie coraz więcej osób korzysta w tym celu zaawansowanych systemów CRM.

Zaawansowane systemy CRM a budowanie sieci kontaktów

Obecnie na rynku dostępne są systemy CRM, które zostały stworzone z myślą o użytkownikach LinkedIn, którzy chcą wykorzystać drzemiący w tej platformie potencjał sprzedażowy. Ze względu na to, że sam portal nie ułatwia szybkiego generowania leadów, warto wspomóc się specjalnymi narzędziami, które mogą całkowicie zastąpić ręczny proces wyszukiwania kontaktów.

Takie programy mogą być wykorzystywane zarówno przez użytkowników indywidualnych kont, jak i firmowych. Systemy CRM można dopasować do swoich własnych potrzeb, a korzystanie z nich jest w pełni intuicyjne. Takie narzędzia mogą nie tylko generować leady i poszerzać sieć kontaktów, ale także maksymalnie skrócić czas odpowiedzi na zapytanie ofertowe potencjalnych klientów, tym samym przyczyniając się do zwiększenia sprzedaży dzięki LinkedIn.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top