Inwestycje

Most w Tryńczy wyremontuje firma Intop Tarnobrzeg

most tryńcza intop tarnobrzeg przetarg do kiedy koniec
fot. GDDKiA

Oferta firmy Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i remont mostu przez rzekę Wisłok w Tryńczy w ciągu DK77. INTOP TARNOBRZEG zaoferował cenę 1 957 245,80 zł brutto z okresem gwarancji jakości wynoszącym 60 miesięcy i z terminem wykonania zamówienia do 15.11.2020 r.

Most w Tryńczy – zakres prac

Zamówienie w systemie projektuj–buduj obejmuje:

– opracowanie projektu wykonawczego remontu mostu;

– roboty przygotowawcze i rozbiórkę elementów pomostów chodników;

– wymianę skorodowanych elementów stalowych konstrukcji wsporczej i wykonanie konstrukcji pomostów chodników wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym nowych elementów;

– wykonanie nawierzchni chodników i dylatacji z blach płaskich, nad podporami, w ciągu chodników;

– naprawę uszkodzeń (deformacji po uderzeniach pojazdów) ram portalowych kratownic;

– naprawę uszkodzeń powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk;

– naprawy uszkodzeń podpór.

Most w Tryńczy – cel inwestycji

Zasadniczym celem realizacji zadania jest wykonanie robót remontowych i zabezpieczających, pozwalających na bezpieczne użytkowanie mostu do czasu jego przebudowy.

Obecnie wprowadzono ograniczenia w ruchu pieszym poprzez zamknięcie dla ruchu lewego chodnika, z uwagi na bardzo zły stan techniczny stalowych elementów pomostu. Także na drugim chodniku stwierdzono postępującą korozję kątowników stalowych i blach podtrzymujących nawierzchnię co powoduje konieczność wymiany tych elementów.

Poza remontem chodników naprawy wymagają także zdeformowane, w wyniku uderzeń pojazdów, ramy portalowe kratownic stalowych oraz uszkodzenia powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk, a także uszkodzenia trzonów, ścianek zaplecznych i skrzydeł betonowych podpór mostu.

Wykonany remont nie zmieni istniejących parametrów obiektu a roboty mają charakter odtworzeniowy. Obiekt w dalszym ciągu będzie nienormatywny ze względu na nośność i skrajnię poziomą.

źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top