Na stacji kolejowej w Mielcu powstaje nowy peron i przejście podziemne z windami. Prace są prowadzone w ramach rewitalizacji trasy Mielec-Dębica.
Kolejny etap robót na stacji Mielec obejmuje także budowę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zakończono już przebudowę jednej grupy torów oraz część przejścia podziemnego. Będą też m.in. wiaty, ławki, funkcjonalne oświetlenie.
Przejście podziemne zastąpi kładkę nad torami i zapewni dojście do pociągów, połączy także mieleckie osiedla położone po obu stronach linii kolejowej.
W ramach reaktywacji trasy Mielec-Dębica trwa wymiana torów między Kochanówką a Dębicą, budowa sieci trakcyjnej, przejazdów kolejowo-drogowych.
Zaawansowana jest przebudowa peronów na stacjach i przystankach Wojsław, Rzemień, Tuszyma, Dąbie, Pustków.
Zasadnicze prace na trasie Mielec-Dębica zakończą się w połowie roku.
Dzięki inwestycji o wartości 188 milionów złotych, po 12 latach na linię wrócą pociągi pasażerskie.
źródło: PR Rzeszów