Poradnik

5 zasad projektowania banerów reklamowych

Prowadząc własną działalność gospodarczą, trzeba zadbać o jej skuteczną promocję. Tylko w ten sposób można stopniowo rozwijać biznes i zdobywać nowych klientów, którzy będą generować wysokie zyski ze sprzedaży. Jedną z najskuteczniejszych form przekazu reklamowego jest baner reklamowy do instalacji zewnętrznej. Czym się kierować podczas projektowania takiego formatu?

Dlaczego warto zainwestować w baner reklamowy?

Mimo że obecnie wiele firm skupiło się na działaniach marketingowych prowadzonych w sieci, to nie można umniejszać znaczenia tradycyjnej formy reklamy. Banery reklamowe są znane od dawna i nie da się zaprzeczyć ich skuteczności. Taki rodzaj promocji jest szczególnie skuteczny w przypadku firm działających na rynku lokalnym oraz posiadających swoje oddziały na terenie całego kraju. To nie wszystko, gdyż baner reklamowy stanowi także skuteczną formę promocji dla działalności całkowicie prowadzonych w sieci, jak na przykład sklepy internetowe.

12_1

Atrakcyjny baner reklamowy. Źródło grafiki: https://www.openprint.pl/baner.

Jak zaprojektować baner?

Przed rozpoczęciem prac nad opracowaniem projektu, trzeba podjąć decyzję o wyborze formatu reklamy. Można złożyć zamówienie na baner z przeznaczeniem do powieszenia na płocie lub fasadzie budynku lub wybrać wariant ustawiony na osobnej konstrukcji. Dobre firmy dopasowują banery reklamowe do potrzeb klientów, dzięki czemu można zlecić wykonanie banera nawet o niestandardowym formacie czy wymiarach. To pozwala na jeszcze lepszą personalizację i dopasowanie do określonej grupy odbiorców promowanych produktów i usług.

1 zasada – przemyślany projekt

Projekt graficzny jest bardzo ważny, gdyż to on odpowiada za skuteczność przekazu reklamowego. Nawet nowoczesny baner reklamowy nie spełni swojej funkcji, jeżeli będzie nieczytelny, nieatrakcyjny i przesycony nadmiarem zbędnych informacji. Projektowanie banerów musi opierać się na prostym przekazie, który będzie w jasny sposób informować odbiorcę o ofercie, firmie i korzyściach płynących z nawiązania współpracy.

2 zasada – spójność wizualna banera

Każda firma posiada swoją identyfikację wizualną, która obraca się w określonej kolorystyce. Projektując baner warto zadbać, aby opracowanie graficzne było jak najbardziej zbliżone do cech kolorystycznych logotypu firmy, budząc natychmiastowe skojarzenia u odbiorcy. Ważny jest także wybór czcionki czy sloganów reklamowych, które bezpośrednio nawiązują do stylu komunikacji marki.

3 zasada – prosty przekaz

Baner reklamowy ma stanowić tylko ogólną informację o marce i zakresie jej działalności. Skuteczny baner ma zaciekawić odbiorcę do tego stopnia, aby we własnym zakresie poszukał informacji o firmie i zainteresował się jej ofertą. Wystarczy na banerze zawrzeć krótkie hasło reklamowe, logo marki, grafikę nawiązującą do działalności oraz informacje kontaktowe.

4 zasada – estetyka wykonania

Reklama musi przyciągać wzrok, a nie odpychać ze względu na swój wygląd. W tym przypadku ważny jest druk banerów, aby wykonany został z najwyższą starannością i zachowaniem wszystkich detali graficznych. Ładny, spójny i estetycznie wykonany baner zwróci uwagę odbiorców i wpłynie korzystnie na wizerunek firmy.

5 zasada – wezwanie do akcji

Oprócz hasła reklamowego, baner powinien zawierać krótkie wezwanie do akcji, aby zachęcić odbiorcę do określonego działania. Może to być zaproszenie do sprawdzenia oferty na stronie internetowej czy skorzystania ze specjalnej oferty z obniżonymi cenami. Wystarczy nawet krótkie, perswazyjne hasło, aby zmobilizować odbiorcę do zaplanowanych zachowań.

Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Wróć