Inwestycje

Kiedy całkowicie zakończy się budowa mostu kolejowego w Przemyślu? Na pewno nie w terminie

przemyśl nowy most kolejowy
fot. Wojciech Bakun/Facebook

Przemyśl/Most kolejowy. Nowa przeprawa zapewnia sprawny i bezpieczny ruch pociągów na trasie Kraków-Medyka.

Na pojawiające się w opinii publicznej pytania dotyczące zakończenia inwestycji realizowanej przez PKP PLK – Budowa mostu kolejowego na rzece San, prezydent Przemyśla Wojciech Bakun poinformował, że planowo otwarcie przejazdów pod mostem po obu stronach rzeki miało nastąpić do końca lutego, jednak że względu na opóźnienia związane z warunkami atmosferycznymi wykonawca zwrócił się o wydłużenie terminu zajęcia pasa drogowego do końca kwietnia bieżącego roku.

Zgodnie z założeniami skrajnia pod mostem od strony starego miasta będzie wynosić 4,5 m, co pozwoli na przejazd pojazdów o dopuszczalnej wysokości normatywnej, czyli 4 metry, a od strony Zasania skrajnia wyniesie 3,5 m, co pozwoli na przejazd pojazdów o wysokości nie przekraczającej 3 metry.

Dzięki inwestycji PKP PLK SA nowe obiekty gwarantują sprawne oraz bezpieczne przejazdy na linii nr 91 Kraków – Medyka. Przewoźnikom umożliwią tworzenie lepszej oferty podróży koleją.

Przedsięwzięcie zrealizowano według koncepcji, pozwalającej na zachowanie w przestrzeni miasta zabytkowych elementów kolejowej przeprawy. Jedna stara nitka będzie zaadaptowana na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Druga zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.

Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu nad rzeką San za 66,6 mln zł netto realizowana jest w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top