Poradnik

Klient zadowolony, czyli jaki? Jak zbadać satysfakcję klienta?

badanie satysfakcji klienta

Duża konkurencja w większości branż sprawia, że trudno jest utrzymać się na rynku bez dbałości o klientów. Dotyczy to zarówno firm działających w branży usługowej, jak i zajmujących się sprzedażą. Jak zadbać o klientów, by zachęcić ich do ponownego skorzystania z usługi lub zakupu produktów? Przede wszystkim warto sprawdzić, czy są zadowoleni ze współpracy z Twoją firmą.

Zadowolony klient zwykle ponownie korzysta z usługi w danej firmie lub dokonuje w niej kolejnych zakupów. W czasach gdy liczba przedsiębiorstw działających w tej samej branży jest ogromna, dbałość o satysfakcję klienta jest szczególnie ważna. Jak sprawdzić, czy klient jest zadowolony ze współpracy z daną marką? Dlaczego jest to tak istotne?

Zadowolenie klienta a budowanie trwałej relacji

Dzięki wysokiemu poziomowi zadowolenia klientów znacznie łatwiej buduje się trwałe relacje na linii konsument-firma. Klienci, którzy są usatysfakcjonowani z zakupów lub wykonanej usługi, chętnie korzystają ponownie z tej samej oferty. Co więcej, nierzadko polecają ją innym osobom. Dzięki temu tworzy się pozytywną opinię o marce, co przekłada się na zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.

Pozytywne opinie i trwałe relacje z klientami są istotne dla wszystkich przedsiębiorstw bez względu na ich wielkość. Dotyczy to zarówno małych, jak i dużych firm z każdego sektora. Jak można sprawdzić, czy konsumenci są zadowoleni z wykonanych usług lub zakupów? Można to zrobić za pomocą badania satysfakcji klienta.

Badanie satysfakcji klienta to podstawa

Badanie satysfakcji klienta polega na sprawdzeniu, jak ocenia daną usługę lub zakup konkretny konsument. Badanie może przyjąć formę ankiety, wywiadu lub inną w zależności od charakteru oferty i sposobu, w jaki działa firma. Przykładowo, sklepy zajmujące się sprzedażą w Internecie, proszą o ocenę produktów zakupionych za pośrednictwem e-sklepu oraz szybkości dostawy, kontaktu z klientem i pozostałych aspektów wpływających na ogólną opinię o firmie.

Dzięki badaniom satysfakcji klientów, marka lepiej dostosowuje się do oczekiwań konsumentów. W ten sposób zdobywa przewagę nad konkurencją, która rezygnuje z podobnych badań i prowadzi biznes wyłącznie w oparciu o własne odczucia, mające niewiele wspólnego z opiniami konsumentów. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w swojej branży, zawsze powinieneś pamiętać o przeprowadzeniu badań wśród klientów, by lepiej odpowiedzieć na potrzeby grupy docelowej.

Dowiedz się więcej, czym jest badanie satysfakcji klienta – na Harbingers.io.

Materiał zewnętrzny

1 komentarz

1 komentarz

  1. Entimo

    29 kwietnia 2020 at 22:33

    Klienci są bardzo ważni, to od nich zależą losy naszej firmy, bez klientów nie ma obrotów. Tutaj znalazłem podobny artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top