Inwestycje

Kolejny raz destrukt asfaltowy będzie wykorzystany

destrukt asfaltowy
fot. GDDKiA

Destrukt asfaltowy. Jest decyzja Starosty Leskiego odnośnie ponownego wykorzystania destruktu asfaltowego.

To już siódma decyzja tego rodzaju, jaką GDDKiA otrzymała w zakresie wykorzystania destruktu.

Starosta Leski udzielił zgody na przetwarzanie odpadów destruktu asfaltowego, które powstały w trakcie prac budowlanych związanych z remontem nawierzchni drogi krajowej nr 84 w Uhercach Mineralnych, gminie Olszanica. Decyzja jest ważna do 7 listopada 2033 r.

Wcześniej otrzymano zezwolenia od:

  • Starosty Jasielskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK73 w Jaśle,
  • Starosty Rzeszowskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK19 w Boguchwale,
  • Marszałka Województwa Podkarpackiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na autostradzie A4 w obrębie gmin Radymno i Stubno,
  • Starosty Niżańskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK77 w Przędzlu,
  • Starosty Bieszczadzkiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK84 w Brzegach Dolnych,
  • Starosty Przemyskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK28 w Birczy.

Otrzymane decyzje pozwalają GDDKiA efektywnie wykorzystać destrukty asfaltowe, generując oszczędności zarówno ekonomiczne, jak i środowiskowe. Działania te są zgodne z nowymi przepisami Ministerstwa Klimatu i Środowiska, które określają warunki utraty statusu odpadów dla destruktu asfaltowego, umożliwiając jego ponowne wykorzystanie jako pełnowartościowego materiału.

Wprowadzone ułatwienia mają kluczowe znaczenie dla GDDKiA i podatników, umożliwiając korzystanie z materiału pochodzącego z rozbiórki czy remontów tras, co wpisuje się w założenia gospodarki o obiegu zamkniętym w branży drogowej. Planuje się maksymalne zagospodarowanie destruktu asfaltowego na inwestycjach, na których został pozyskany, co w perspektywie kilku lat przyniesie znaczne oszczędności.

źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top