Wisłokostrada. W Rzeszowie rusza warta ponad 169 mln zł budowa Wisłokostrady, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka.
Nowa trasa ułatwi dojazd z południowej części miasta do drogi ekspresowej S19. Ma być gotowa za ok. trzy lata.
Budowę nowej drogi otworzył w poniedziałek prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek.
„Od 20 lat w Rzeszowie trwała dyskusja, jak uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego i jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady. Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki” – powiedział Fijołek na placu budowy.
Do przetargu zgłosiło się 13 firm. Za kontrakt o wartości nieco ponad 169 mln zł odpowiada konsorcjum Antex II (lider) i Wysowa Mosty (partner).
„Mamy 300 maszyn budowlanych, co pozwoli nam szybko i sprawnie zrealizować tę inwestycję” – zapewnił wiceprezes zarządu firmy Antex II Kamil Hudaszek. „Damy z siebie wszystko. Mam nadzieję, że od teraz Wysowa będzie znana nie tylko z wody mineralnej, ale i z budowy dróg i mostów” – dodał prezes spółki Wysowa Mosty Tomasz Dziurny.
Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – al. Piłsudskiego.
Nowa droga będzie mieć ponad 2 km długości. Powstanie też estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ul. Ciepłowniczej, a także ponad 3 km chodników i ścieżek rowerowych, sześć zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych i oświetlenie drogi.
Inwestycja zostanie sfinansowana z trzech źródeł: budżetu miasta, dotacji z „Polskiego Ładu” (65 mln zł) i Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (kolejne 30 mln zł).
Wykonawca ma 32 miesiące na zakończenie budowy. (PAP)
Budowa Wisłokostrady w Rzeszowie
Inwestycja zakłada budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
- budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m,
- budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m,
- rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m,
- budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m
- budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok 75 m,
- budowę sześciu zatok autobusowych,
- budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
- budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m,
- budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m,
- budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m, jezdnia prawa o długości ok 271 m,
- budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe – 102 szt., oprawy oświetl. LED – 122 sztuk,
- rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,
- zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego – ściana oporowa długości 72 mb. i wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m,
- umocnienie rzeki Wisłok na odcinku o długości 457,1 m,
- Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.