Inwestycje

Rusza budowa Wisłokostrady w Rzeszowie. Ma być gotowa za 3 lata

wisłokostrada rzeszów
fot. UM Rzeszów

Wisłokostrada. W Rzeszowie rusza warta ponad 169 mln zł budowa Wisłokostrady, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka.

Nowa trasa ułatwi dojazd z południowej części miasta do drogi ekspresowej S19. Ma być gotowa za ok. trzy lata.

Budowę nowej drogi otworzył w poniedziałek prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek.

„Od 20 lat w Rzeszowie trwała dyskusja, jak uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego i jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady. Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki” – powiedział Fijołek na placu budowy.

Do przetargu zgłosiło się 13 firm. Za kontrakt o wartości nieco ponad 169 mln zł odpowiada konsorcjum Antex II (lider) i Wysowa Mosty (partner).

„Mamy 300 maszyn budowlanych, co pozwoli nam szybko i sprawnie zrealizować tę inwestycję” – zapewnił wiceprezes zarządu firmy Antex II Kamil Hudaszek. „Damy z siebie wszystko. Mam nadzieję, że od teraz Wysowa będzie znana nie tylko z wody mineralnej, ale i z budowy dróg i mostów” – dodał prezes spółki Wysowa Mosty Tomasz Dziurny.

Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – al. Piłsudskiego.

Nowa droga będzie mieć ponad 2 km długości. Powstanie też estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ul. Ciepłowniczej, a także ponad 3 km chodników i ścieżek rowerowych, sześć zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych i oświetlenie drogi.

Inwestycja zostanie sfinansowana z trzech źródeł: budżetu miasta, dotacji z „Polskiego Ładu” (65 mln zł) i Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (kolejne 30 mln zł).

Wykonawca ma 32 miesiące na zakończenie budowy. (PAP)

Budowa Wisłokostrady w Rzeszowie

Inwestycja zakłada budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:

  • budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m,
  • budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m,
  • rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m,
  • budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m
  • budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok 75 m,
  • budowę sześciu zatok autobusowych,
  • budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
  • budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m,
  • budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m,
  • budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m, jezdnia prawa o długości ok 271 m,
  • budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe – 102 szt., oprawy oświetl. LED – 122 sztuk,
  • rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,
  • zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego – ściana oporowa długości 72 mb. i wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m,
  • umocnienie rzeki Wisłok na odcinku o długości 457,1 m,
  • Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top