S19/Lutcza-Domaradz. Dwóch wykonawców złożyło odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO).
Odcinek S19 Lutcza-Domaradz stanowi przedostatni fragment trasy Via Carpatia na Podkarpaciu, który wciąż nie ma wybranego wykonawcy.
W wyniku przetargu już wyłoniono ofertę uznawaną za najkorzystniejszą, a złożyła ją turecka firma Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret, o wartości ponad 1,4 mld zł.
Łącznie w ramach przetargu na zaprojektowanie i budowę tego odcinka wpłynęło sześć ofert, kształtując się w przedziale od ponad 1,3 mld zł do ponad 1,6 mld zł.
Planowany odcinek S19 Lutcza-Domaradz ma długość około 6,4 km. Oprócz samej drogi, będzie obejmować m.in. budowę węzła drogowego Domaradz, który powstanie w miejscu skrzyżowania S19 z drogą wojewódzką nr 886.
W ramach tej inwestycji powstaną różne obiekty inżynierskie, w tym dwunawowy tunel o długości około 990 m pod górą Hyb, a także Obwód Drogowy w Domaradzu. W jego skład wejdzie Centrum Zarządzania Tunelami, obsługujące tunele zlokalizowane wzdłuż drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim.
Dodatkowo, z myślą o akcjach ratunkowych, zostaną wybudowane dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Inwestycja ta będzie realizowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i finansowana z budżetu państwa.
Via Carpatia
Droga ekspresowa S19 stanowi element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce, trasa ta będzie miała długość ponad 700 km, obejmując odcinki dróg ekspresowych S61, S16 i S19, przechodzących przez pięć województw: podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.
W województwie podkarpackim, docelowa długość trasy wyniesie około 169 km, z czego prawie 82 km trasy już zostało oddanych do użytku.