Inwestycje

W Mielcu budowany jest nowy wiadukt nad torami

mieloec nowy wiadukt tory

W Mielcu na Podkarpaciu budowany jest nowy wiadukt nad torami.

Obiekt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe, dzięki czemu ma się poprawić komunikacja w mieście.

Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, od września ub.r. przywrócono ruch kolejowy na odcinku z Dębicy do Mielca. „Teraz kontynuowany jest remont na tej linii na odcinku od Mielca do Padwi, koszt tych prac to 98 mln zł. W ramach tej inwestycji budowany jest właśnie m.in. wiadukt drogowy” – dodała.

Wiadukt zastąpi dwa przejazdy kolejowe przy ul. Orlej i Kosmonautów w Mielcu.

Jak zaznaczyła Szalacha, nowy, bezkolizyjny obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową w mieście. „Wybudowano już dwa przyczółki wiaduktu. Wykonywany jest nasyp i zbrojenie. Budowane są filary żelbetowej konstrukcji” – podała.

W ramach prac ruszyła już też budowa ronda przy skrzyżowaniu ulic Szybowcowej, Lotniskowej i Kosmonautów. Prace wymagają zmian w organizacji ruchu.

Jak podkreśliła Szalacha, dla mieszkańców ulicy Kosmonautów zaplanowano przejazd wydzielonym pasem przy nowobudowanym rondzie. „Autobusy oraz inne większe pojazdy są kierowane na objazdy, zgodnie z zatwierdzoną przez zarządcę drogi organizacją ruchu i oznakowaniem” – powiedziała.

Odcinek Mielec-Padew Narodowa ma być gotowy dla ruchu pociągów pod koniec bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano na I kwartał 2023 r.

Oprócz wiaduktu na trasie Mielec-Padew Narodowa wyremontowane będą również stacje Chorzelów oraz przystanki Jaślany i Tuszów Narodowy. Zmodernizowanych zostanie również kilkadziesiąt przejazdów kolejowo-drogowych.

Jak podkreśliła Szalacha, reaktywowanie linii Dębica-Mielec-Padew istotnie wpłynie na rozwój kolejowych przewozów towarowych. „Dzięki inwestycji będzie lepsze połączenie podkarpackich stref ekonomicznych z innymi regionami” – dodała.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top