Przemyśl. Budowa nowego mostu kolejowego wchodzi w ostatnią fazę.
To jedna z większych inwestycji realizowanych przez PKP PLK na terenie Przemyśla.
Z informacji uzyskanych od inwestora wynika, że na przełomie grudnia i stycznia można spodziewać się udrożnienia zarówno przejazdu dla pociągów jak i udrożnienia ulicy Sportowej i Wilsona, a także 22-go stycznia.
Udrożnienie ciągów drogowych pozwoli na polepszenie komunikacji i przynajmniej częściowe rozładowanie korków.
Nowy most w Przemyślu został umieszczony między rozsuniętymi nitkami dotychczasowej konstrukcji.
Taka koncepcja pozwala zachować w przestrzeni miasta zabytkowe elementy starego obiektu. Znajdą się one po obu stronach nowego mostu.
Jedna stara nitka będzie zaadaptowana na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Druga zostanie wykorzystana przez Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej.
Nowy most w Przemyślu zapewni sprawny i bezpieczny ruch kolejowy na trasie Kraków – Medyka.
Po remoncie torów znikną ostatnie przeszkody techniczne uniemożliwiające dojazd do Przemyśla szybkich pociągów.
Pod mostem kolejowym przebudowane zostaną również drogi. Ta część prac ma się zakończyć wiosną 2024 roku.