Poradnik

Co to są materiały POS?

Co to są materiały POS? 1

Materiały POS to różnego rodzaju nośniki reklamy BTL (ang. below the line – reklama poza środkami masowego przekazu, kierowana do klienta detalicznego). Mają one przede wszystkim wspierać sprzedaż w miejscu dokonywania zakupu. Na rynku obecny jest niejeden producent materiałów POS. Warto znać ich podstawowe rodzaje.

W XX wieku reklama zaczęła prężnie się rozwijać, wykorzystującej różne nowinki technologiczne i docierając do coraz liczniejszej grupy odbiorców – potencjalnych klientów. Przyczyniło się do tego również upowszechnienie Internetu i eCommerce – kolejne pola do różnych działań z zakresu marketingu.

Rodzaje materiałów POS

Na rynku działa niejeden producent POS oferujący różne materiały – twarde (m.in. standy, półki, ekspozytory, kasetony, stoiska promocyjne) i miękkie (głównie druki, np. foldery, ulotki, broszury, plakaty) oraz firmy zapewniające pełną obsługę z zarządzania POS – opracowanie koncepcji, kreację materiałów (ich projektowanie), produkcję, kontrolę jakości, obsługę logistyczną (transport, import, obsługę dostaw i magazynowania), dystrybucję POS, audyty w punktach sprzedaży, rozliczenia z zewnętrznymi partnerami, merchandising, utylizację materiałów i produktów niepełnowartościowych, doradztwo itd. Warto zwrócić też uwagę, czy firma wykorzystuje nowe technologie, oprogramowania, instalacje multimedialne, nowatorskie systemy do zarządzania materiałami marketingowymi itp.

Zalety materiałów POS

Do najważniejszych zalet materiałów POS należy przede wszystkim możliwość dotarcia do masowego odbiorcy. Są to działania marketingowe o szerokim zasięgu, zwykle w miejscach często odwiedzanych, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Odpowiednio przygotowany przekaz będzie atrakcyjny i skuteczny, gdyż idealnie dopasowany do oczekiwań potencjalnych klientów. Co również ma znaczenie, koszty materiałów POS są niższe niż inne działania reklamowe – np. na przykład reklama telewizyjna.

Warto wybrać takiego partnera, który nadzoruje cały proces, aby klient efektywniej wykorzystywał wybrane materiały reklamowe i zwiększył oszczędności, a także ew. znalazł innego producenta materiałów POS, stosującego nowsze rozwiązania w świecie offline. Najlepszy wybór to producent POS biorący odpowiedzialność za zadania związane z materiałami marketingowymi, aby odciążyć klienta skupionego na kluczowych dla firmy działaniach.

Tradycyjne formy materiałów POS są zamieniane na nowocześniejsze, bardziej innowacyjne i wykorzystujące nowoczesne multimedia – to one są skutecznymi narzędziami reklamowymi i przekonują potencjalnych klientów.

Więcej informacji https://oexebusiness.com/posm-competence-center

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top