Programy lojalnościowe to rozwiązania, które obecnie oferują klientom nie tylko znane marki, ale również małe i średnie firmy. Jak wygląda to w praktyce? Dlaczego warto zaproponować klientom program lojalnościowy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Program lojalnościowy – jak to działa?
Różnego rodzaju programy lojalnościowe to rozwiązanie, które jest nie tylko znane od lat, ale również bardzo popularne. W efekcie większość osób doskonale zdaje zna sposób jego działania, który sprowadza się do zbierania punktów otrzymywanych za zakup produktów bądź korzystanie z usług danej firmy. Punkty te wymieniane są potem na różnego rodzaju nagrody, które z reguły klient wybiera z obowiązującego katalogu. Istotne w tym przypadku jest jednak to, że programy lojalnościowe są korzystne nie tylko dla korzystających z nich klientów, ale również firm, które umożliwiają zbieranie punktów. W tym drugim przypadku są to zarówno korzyści wizerunkowe, czy marketingowe, jak i wymierne korzyści finansowe będące efektem zwiększenia sprzedaży oraz wzrostu lojalności klientów.
Zalety programów lojalnościowych
Popularność oferowania programów lojalnościowych klientom wynika w dużej mierze z ich licznych zalet. Wymienić wśród nich należy między innymi:
- prostotę działania i zbierania punktów, które są naliczane automatycznie przy korzystaniu z usług danej firmy, np. po zeskanowaniu karty lojalnościowej przy dokonywaniu transakcji;
- szybkość rejestracji, ponieważ klient otrzymuje zazwyczaj dedykowaną kartę lojalnością, którą musi samodzielnie zarejestrować w Internecie. Coraz częściej również rejestracja sprowadza się do instalacji i aktywacji odpowiedniej aplikacji mobilnej;
- możliwość samodzielnego wyboru nagród, dzięki czemu klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują lub czego pragną;
- możliwość korzystania z różnego rodzaju zniżek i promocji, które są dedykowane wyłącznie dla uczestników programu lojalnościowego;
- możliwość zastosowania w praktycznie każdej branży, ponieważ programy lojalnościowe sprawdzają się nie tylko w przypadku sklepów, ale również firm usługowych.
Dlaczego warto zaproponować klientom program lojalnościowy?
Jak już wspomniano program lojalnościowy to rozwiązanie, które przynosi korzyści nie tylko korzystającym z niego klientom, ale również firmom, które zdecydowały się na jego wdrożenie. Dlaczego zatem warto udostępnić go własnym klientom? Przede wszystkim dlatego, że:
- jest to jeden ze sposobów zwiększenia lojalności wśród klientów. Możliwość zbierania punktów sprawia bowiem, że wiele osób decyduje się na korzystanie z usług bądź zakup produktów w konkretnym sklepie licząc tym samym na otrzymanie atrakcyjnych nagród w przyszłości;
- pozwala to budować świadomość marki, ponieważ klienci uczestniczący w programach lojalnościowych z reguły chętnie polecają tego typu rozwiązania znajomym. W efekcie jest skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów;
- można w ten sposób zwiększyć sprzedaż, ponieważ klienci uzyskujący coś w zamian kupują zdecydowanie chętniej oraz częściej. W efekcie rosną przychody firmy, która udostępnia możliwość korzystania z programu lojalnościowego;
- pozwala to szybko i wygodnie komunikować się z klientami, którzy otrzymują różnego rodzaju informacje w dedykowanej aplikacji. Mogą być w ten sposób informowani nie tylko o czasowych promocjach, ale również nowościach w ofercie, czy innych istotnych kwestiach;
- można w ten sposób gromadzić i przetwarzać dane o klientach oraz ich preferencjach. W efekcie możliwe jest stworzenie oferty, która będzie dopasowana do ich indywidualnych potrzeb;
- jest to oznaka nowoczesności oraz ukierunkowania na potrzeby klienta, ponieważ program lojalnościowy w formie aplikacji mobilnej to rozwiązanie będące elementem cyfryzacji biznesu.
Podsumowując należy stwierdzić, że za udostępnieniem klientom programu lojalnościowego przemawiają korzyści, które są uzyskiwane zarówno przez nich samych, jak i przedsiębiorcę. Co więcej, obecnie tego typu rozwiązania funkcjonują w formie aplikacji mobilnej, dzięki czemu są wygodne w użytkowaniu i zawsze dostępne.
Materiał promocyjny