Inwestycje

Intop Tarnobrzeg z najkorzystniejszą ofertą na rozbudowę mostu w Sandomierzu

most sandomierz rozbudowa przetarg

Oferta firmy Intop Tarnobrzeg została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na rozbudowę starego mostu przez Wisłę w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77. Modernizacja obiektu ma kosztować blisko 70 mln złotych.

Do przetargu zgłosiło się 12 firm. Oferty opiewały na kwoty od około 68 mln do 121,8 mln złotych. Wszyscy wykonawcy zobowiązali się do zrealizowania inwestycji w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy. Inwestor, czyli GDDKiA przeznaczył na realizację zadania około 105 mln złotych.

Komisja przetargowa za najkorzystniejszą uznała ofertę firmy Intop Tarnobrzeg, opiewającą na kwotę ok. 68,6 mln zł.

„Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj. W pierwszym etapie zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej istniejącej oraz włączenie mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta” – poinformowała w czwartek Małgorzata Pawelec, rzeczniczka świętokrzyskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja powinna być zrealizowana w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Podpisanie umowy będzie możliwe, jeśli nie pojawią się odwołania od decyzji komisji przetargowej.

Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl, komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem, ma być dwujezdniowa. W tym celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Ten ostatni wyłączony został z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później.

W 2018 roku zatwierdzony został program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu, wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.

Zakres inwestycji obejmuje m.in. aktualizację i wykonanie dokumentacji projektowej, wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień, rozbiórkę istniejącej stalowej konstrukcji nośnej mostu z pozostawieniem istniejących podpór mostu oraz dostosowanie istniejących podpór mostu do nowej konstrukcji.

Nowy most ma mieć ponad 450 metrów długości i pięć przęseł. Każda z jezdni na mieć szerokość 3,5 m, a szerokość chodnika 1,5m.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top