Poradnik

Jak zabezpieczyć przesyłki firmowe?

przesyłka pakowanie opakowanie towar

Każdego dnia z różnych firm wysyła się rozmaite przedmioty transportem krajowym lub międzynarodowym. Dotyczy to oczywiście przede wszystkim sklepów e-commerce, opierających swoje działania właśnie na wysyłce towarów do indywidualnych klientów. Z transportu korzystają jednak też inne podmioty.

Podstawą przy przewozie produktów jest oczywiście właściwe zabezpieczenie ładunku, aby nie uległ zniszczeniu w trakcie transportu. Jak to zrobić dobrze i skutecznie? O tym opowiemy poniżej.

Pakowanie towarów do wysyłki – różne rodzaje opakowania

Opakowania na towary przyjmują rozmaite wielkości i formy, w pełni zależne od rodzaju i ilości przesyłek. Takie produkty oferuje https://e-hurtownia-opakowan.pl/.

Za podstawowe rozwiązania uznaje się opakowania jednostkowe oraz zabezpieczenia na nie. Przy wysyłce większych ilości towarów, na przykład do hurtowni lub centrum logistycznego, często wykorzystuje się także opakowania zbiorcze.

Wiele przedsiębiorstw chętnie sięga po palety, na których umieszcza się duże ilości produktów w opakowaniach jednostkowych lub zbiorczych.

Każde z tych rozwiązań spełnia równocześnie kilka istotnych funkcji, które wynikają z zastosowania odpowiednich materiałów pakowych.

Opakowania na produkty w transporcie – funkcje

Gdy pakuje się produkty na czas transportu, przede wszystkim ma się na uwadze kwestie właściwego zabezpieczenia przesyłki. W przestrzeni ładunkowej łatwo może bowiem dojść do uszkodzenia lub zabrudzenia towarów. Straty bywają wtedy bardzo dotkliwe nie tylko pod względem finansowym. Rzutują też na wizerunek przedsiębiorstwa, które nie wywiązuje się z ich powodu na czas ze swoich zobowiązań. Dlatego właściwe zabezpieczenie przesyłek przy pomocy opakowań pozwala zminimalizować ryzyko zniszczeń podczas dostawy oraz wpływa korzystnie na satysfakcję klientów.

To jednak nie wszystko. Na opakowaniach umieszcza się wiele cennych informacji identyfikacyjnych. Znacząco ułatwiają one przyjęcie i przekazanie towarów, skracają czas potrzebny na dokonanie wszelkich formalności. W przypadku niektórych produktów bezproblemowa identyfikacja partii przedmiotów lub konkretnych egzemplarzy jest niezbędna ze względu na obowiązujące przepisy prawa. Dotyczy to na przykład świeżej i mrożonej żywności, która musi być cały czas pod ścisłą kontrolą.

Jak pakować produkty?

Podstawowym sposobem pakowania przedmiotów pozostają niezmiennie kartonowe pudełka. Są niezmiernie praktyczne, umożliwiają wysyłkę dużej ilości produktów lub towarów o nieregularnym kształcie.

Opakowania tego typu stanowią dobre zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi, zwłaszcza gdy do ich wnętrza wprowadzi się dodatkowe wypełniacze, amortyzujące wstrząsy i uderzenia.

Innym rozwiązaniem, powszechnie stosowanym w różnych firmach, jest praktyczna folia bąbelkowa. Można w nią zawinąć niemal wszystkie przedmioty. Folia chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi, minimalizuje oddziaływanie wstrząsów. Ma też niezaprzeczalną przewagę nad papierem i kartonem, jest bowiem odporna na działanie wilgoci i chroni przy przypadkowym zalaniu ładunku wodą.

Podczas paletyzacji używa się jeszcze jednego niezmiernie wygodnego materiału pakowego. Mowa oczywiście o folii stretch, którą owija się całą paletę, stabilizując ładunek i chroniąc go przed przypadkowym przesuwaniem się. Stretch jest lekki, elastyczny i trwały. Łatwo dopasowuje się do kształtu przedmiotów, zabezpiecza przed zabrudzeniem oraz jest odporny na działanie wody.

Pakowanie – odpowiednie materiały do konkretnej przesyłki

Typ opakowania musi być oczywiście dopasowany do potrzeb i wymagań konkretnego towaru. Folia i torebki wystarczają w zupełności do zabezpieczania tekstyliów. Elektronikę, chemię lub książki zdecydowanie częściej pakuje się już kartony, niekiedy dodatkowo uzupełniane o stretch lub folię bąbelkową.

Ilość dostępnych na rynku materiałów sprawia, że każdą paczkę można zapakować w sposób perfekcyjny. Dzięki temu zabezpiecza się towar oraz dba o dobry wizerunek firmy.

Opakowanie a identyfikacja wizualna firmy

Na koniec warto też zwrócić uwagę na fakt, że na opakowaniach mogą się znajdować treści promocyjne, identyfikujące daną firmę. Spore grono przedsiębiorców zamawia pudełka i kartony ze spersonalizowanymi nadrukami, zawierającymi logotyp, dane teleadresowe firmy oraz różne hasła promocyjne.

Dzięki temu opakowania stają się ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki, budującym prestiż i świadomość społeczną. Warto zatem postawić na opakowania, które chronią i reklamują firmę równocześnie.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top