Budowa nowego mostu kolejowego na Sanie w Przemyślu zbliża się do końca.
Począwszy od jutra, pociągi zostaną skierowane na tor nr 1 na tym obiekcie.
Wcześniej przeprowadzono udane próby obciążeniowe, które pozwoliły na dokładne sprawdzenie nowo powstałej konstrukcji pod kątem jej właściwości statycznych i dynamicznych.
W procesie tym wykorzystano między innymi skład składający się z trzech połączonych ze sobą lokomotyw spalinowych o łącznej wadze 360 ton.
Trwają jeszcze prace na moście wzdłuż toru nr 2, gdzie dokonuje się scalanie ostatnich elementów konstrukcji. Następnie planowane jest ułożenie szyn i podkładów.
Nowy most w Przemyślu został wzniesiony między rozsuniętymi elementami zabytkowego mostu, który istniał do tej pory. Te istniejące elementy zostaną zaadaptowane między innymi na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta.
Planowane zakończenie głównych prac budowlanych nad mostem jest przewidziane na grudzień.
Całkowity koszt inwestycji, mającej na celu zapewnienie sprawnych przejazdów na linii nr 91 Kraków – Medyka, szacuje się na niemal 67 milionów złotych.
Projekt obejmuje także przebudowę dróg w okolicy mostu.
źródło: PR Rzeszów