Poradnik

Książki o marketingu internetowym, które trzeba przeczytać!

marketing książki e-commerce internet reklama

W czasach, w których smartfon staje się podstawowym narzędziem niemal każdego człowieka, marketing internetowy staje się pilną potrzebą każdej firmy. Na tę formę promocji marki i usług stawiają giganci rynku, ale także małe firmy. W sieci można dotrzeć do grupy docelowej szybciej niż tradycyjnymi metodami, marketing internetowy jest również bardziej elastyczny.

Warunek to jednak dostosowanie komunikacji internetowej do własnego wizerunku i produktów, a także typu odbiorcy oraz charakterystyki używanego medium. O tym, jak to zrobić, opowiadają książki o marketingu internetowym. Sprawdź, które powinien przeczytać każdy przedsiębiorca!

Biblie marketerów i copywriterów

Szukając książek o marketingu, wielu zacznie w pierwszej kolejności rozglądać się za najbardziej kompleksowymi opracowaniami. Do takich z pewnością należy “Biblia E-Biznesu”. Jej pierwsze dwa wydania sprzedały się niemal natychmiast. Obecnie dostępne jest trzecie, uzupełnione o nowe wątki.

Dlaczego akurat ta pozycja przyciąga czytelników bardziej niż konkurencyjne książki o e-commerce i marketingu? Jak na “Biblię” przystało, porusza bowiem wszystkie najważniejsze tematy i wyznacza standardy. Przede wszystkim jednak w jej tworzeniu brało udział kilkudziesięciu autorów działających na polskim rynku, praktyków, którym można zaufać. Całość redakcyjnie spina Maciej Dutko. Tę “Biblię” warto mieć na półce – pomoże i natchnie w wielu sytuacjach.

Inną przydatną biblią jest “Biblia Copywritingu” Dariusza Puzyrkiewicza. Tego autora znajdziemy już na kartach “Biblii E-Biznesu”, ale tutaj zdecydowanie bardziej rozwinął wątek tekstów w przekazach marketingowych. To praktyczny poradnik, który pokazuje, jak tworzyć przyciągające nagłówki, jak pisać zwięźle i na temat, jakich chwytów retorycznych szukać w mediach społecznościowych. Słowa to potężna marketingowa broń, a ta książka to “Kurs walki”, który uczy, jak się nią posługiwać.

Praktyka na pierwszym miejscu

Trudno napisać książkę, która będzie przydatna zarówno dla osób obeznanych z tematem, jak i tych, którzy dopiero go poznają. Arturowi Jabłońskiemu się to jednak udało. Jego “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” to synteza wszystkich najważniejszych informacji, ale także rozbudowane wątki i praktyczne porady, które pomogą każdemu zaznajomić się z działaniem płatnej promocji w mediach społecznościowych.

Książka Jabłońskiego jest praktycznym poradnikiem, który powinien mieć na półce każdy, kto działa w reklamie na Facebooku i Instagramie. Początkującym pomoże krok po kroku ustawić reklamy. Zaawansowanym marketerom podpowie nowe rozwiązania. Czasami jedna taka uwaga może być warta tysiące złotych zyskanych dzięki nowej formie reklamy czy grupie odbiorców.

Dzisiejszy marketing internetowy trudno wyobrazić sobie nie tylko bez mediów społecznościowych, ale również mailingów. To o nich piszą Artur Dąbrowski i Filip Kłodawski w książce “E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda”. Tą prawdą jest fakt, że e-mail marketing dziś nadal może być skuteczny. Trzeba tylko wiedzieć, jak i do kogo kierować maile czy odpowiednio korzystać z automatycznych mailingów. Ta wiedza czeka na nas w tej książce.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top