Pilzno/Brzostek. Siedem ofert wpłynęło w przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 Pilzno-Brzostek – poinformowała PAP w poniedziałek rzeczniczka prasowa GDDKiA w Rzeszowie Joanna Rarus.
Przedstawicielka rzeszowskiego oddziału GDDKiA przekazała, że trzy z siedmiu złożonych ofert mieszczą się w budżecie przewidzianym na wykonanie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 na mierzącym 9,3 km odcinku między Pilznem a Brzostkiem.
Najdroższa złożona oferta wynosi ponad 12,1 mln zł, natomiast najtańsza ponad 4,7 mln zł. „Kwota, jaką zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie tego zadania, wynosi 5,9 mln zł” – podkreśliła Rarus.
Zestawienie ofert:
- MPRB – 4 735 500 zł
- Transprojekt Gdański – 5 584 200 zł
- Pracownia Inżynierska Klotoida – 5 618 640 zł
- Mosty Katowice – 6 719 121 zł
- Promost Consulting – 7 705 679,40 zł
- Europrojekt Gdańsk – 10 690 581,90 zł
- Multiconsult – 12 116 730 zł
Teraz, jak zaznaczyła rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie, oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (25 proc.), a także doświadczenie geologa (15 proc.).
Jak wyjaśniła Rarus, Koncepcja Programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich.
„Celem opracowania KP będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji. Uściśli również zakres rzeczowy i finansowy zadania. Inwestycja posiada już decyzję środowiskową” – dodała.
Dokumentacja ma zostać opracowana w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Przygotowana KP będzie podstawą do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji w systemie „projektuj i buduj”.
Droga Pilzno-Brzostek: zakres prac
Ponad 9-kilometrowy odcinek DK73 zostanie wyremontowany; przebudowanych zostanie też 11 skrzyżowań, trzy obiekty mostowe i 15 przepustów. W ramach zadania zabezpieczone zostaną trzy osuwiska, powstanie ponad 12 km ciągów pieszo-rowerowych i 15 zatok autobusowych.
Dodatkowo na odcinkach o gęstej zabudowie zlokalizowanej blisko jezdni zaplanowano pas wielofunkcyjny.
„Ma to związek z brakiem możliwości zaprojektowania jezdni dodatkowych ze względu na konieczność dużej liczby wyburzeń. Pas wielofunkcyjny będzie miał łączną długość prawie 6 km i szerokość 3,50 m. Pozwoli użytkownikom drogi na bezkolizyjne wykonywanie skrętów w lewo. Na pozostałych odcinkach, gdzie pozwalają na to uwarunkowania lokalne, zaprojektowano dodatkowe jezdnie o łącznej długości 4,5 km” – podała Rarus.
Droga krajowa nr 73, która zostanie rozbudowana, jest ważnym szlakiem komunikacyjnym w regionie. Trasa prowadzi ruch w kierunku północ-południe oraz jednocześnie stanowi część szlaku komunikacyjnego prowadzącego od autostrady A4 do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku.
(PAP)