Poradnik

Na co zwrócić uwagę pozycjonując sklep internetowy?

Na co zwrócić uwagę pozycjonując sklep internetowy? 1

Dobry wybór platformy e-commerce

Jedną z najważniejszych spraw jest umiejętny wybór platformy, o którą opiera się sklep internetowy. Tych jest na rynku całkiem sporo, a nazwy takie jak Shopper, IAI, RedCart, PrestaShop, czy Magento, to tylko niewielki wycinek dostępnych możliwości. Rzecz w tym, ze poszczególne silniki sklepów internetowych różnią się pomiędzy sobą pod względem funkcjonalności, ale też elastyczności.

Część z nich już na starcie jest bardzo przyjazna dla działań pozycjonerskich, inne dla odmiany wymagają pewnej ingerencji, jednak w mniejszym lub większym stopniu na takową pozwalają. Są jednak i takie, w przypadku których optymalizacja jest znacząco utrudniona. Upewnij się (i to niekoniecznie u dostawcy platformy, który zapewne będzie zachwalać swoje oprogramowanie), jak jest w przypadku tej platformy, którą będziesz rozważać.

Dbaj o unikalną treść

Wielu właścicieli e-commerce’ów bardzo broni się przed dbaniem o unikalną treść na stronie, tymczasem pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga zadbania o ten właśnie czynnik. Przyczyna jest bardzo prosta – Google lubi to, co niepowtarzalne i co pozwala mu określić zawartość witryny.

Treść powinna się znaleźć zarówno na stronach kategorii, jak i w opisach produktów. W pierwszym przypadku warto przezwyciężyć opory przed popsuciem wyglądu strony. Sam wygląd nie sprawi, ze klienci przybędą, natomiast pozycjonowanie sklepu owszem. By to zaś było udane, powinna zostać wykonana optymalizacja, która przewiduje między innymi wkomponowanie umiejętnie dopasowanej treści. Umiejętnie, czyli uwzględniającej nie tylko potrzeby marketingowe, lecz również słowa kluczowe wyselekcjonowane przez pozycjonera.

Frazy ogólne i długi ogon

Pozycjonowanie sklepów można prowadzić na dwa sposoby. Poprzez promowanie witryny na frazy ogólne, przyciągające wiele osób, ale nie będące samymi w sobie sprzedażowymi oraz przez pozycjonowanie typu long tail, czyli na dużą liczbę fraz niszowych. W tym drugim przypadku częściej trafia się w wyrażenia dopasowane do konkretnych oczekiwań wyszukujących, a więc i łatwiej doprowadzające do konwersji. Przy okazji long tail (czyli „długi ogon”) pojawia się znacznie szybciej dzięki dużo mniejszej konkurencji w wynikach wyszukiwania. Rzadziej też konkuruje z reklamami Google Ads, co dodatkowo zwiększa klikalność w wyniki obecne w wynikach wyszukiwania.

Która z tych dwóch metod jest lepsza? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ najlepiej stosować obie. Dzięki frazom ogólnym uzyska się bowiem większy wolumen wejść, natomiast long tail pozwoli lepiej trafiać w potrzeby odbiorców.

Linki z dobrych źródeł

Pozycjonowanie sklepów internetowych (więcej informacji na: https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu internetowego/) nie może się obejść bez dobrych linków. Dobrych, czyli pochodzących ze zróżnicowanych źródeł, które pozwolą wyszukiwarce uznać stronę za „często polecaną”. Należy jednak przy tym pamiętać, by strategię linkowania prowadzić z głową. Z jednej strony nie można jej zaniedbać, z drugiej nie można też doprowadzić do nałożenia na stronę kary algorytmicznej. Jak to zrobić? Najlepiej z pomocą agencji SEO, która po prostu ma spore doświadczenie w tego typu działaniach.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top