Inwestycje

Na podkarpackich drogach ma być bezpieczniej. Chodzi o DK77, DK73 i A4/DK94

oświetlenie przejście dla pieszych
fot. GDDKiA

GDDKiA podpisała umowy na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych na DK77 oraz DK73 i w obrębie A4/DK94.

Realizowane inwestycje, będące częścią rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 (PBID), znacząco przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.

Prace planuje się zakończyć do końca 2024 r.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych na DK77

W ramach przetargu na DK77 otrzymaliśmy pięć ofert. Dokumenty zostały dokładnie przeanalizowane i ocenione. Wybrano ofertę najbardziej korzystną, bazując na kryteriach przetargu: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji (20 proc.).

Ofertę tę złożyła firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, proponując przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata oraz skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące. Z tą firmą podpisano umowę na realizację prac o wartości 4 801 083,60 zł.

Zakres prac obejmuje projektowanie i budowę infrastruktury dla pieszych w postaci dedykowanego oświetlenia na przejściach dla pieszych z lub bez stref przejściowych wzdłuż DK77.

Planuje się oświetlić łącznie 59 przejść dla pieszych, znajdujących się w miejscowościach: Trześń (1 szt.), Gorzyce (5 szt.), Motycze Poduchowne (1 szt.), Zaleszany (2 szt.), Zbydniów (1 szt.), Turbia (3 szt.), Agatówka (5 szt.), Stalowa Wola (4 szt.), Rudnik nad Sanem (2 szt.), Tarnogóra (2 szt.), Nowa Sarzyna (6 szt.), Leżajsk (4 szt.), Tryńcza (7 szt.), Wólka Ogryzkowa (1 szt.), Gorzyce (3 szt.), Wólka Pełkińska (4 szt.), Pełkinie (2 szt.), Jarosław (2 szt.), Skołoszów (1 szt.), Orły (3 szt.).

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych na DK73/A4

Firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa będzie także odpowiedzialna za prace związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych na DK73 i w obrębie A4/DK94.

W ramach przetargu rozpatrzono pięć ofert, poddając je analizie i ocenie. Została wybrana oferta najbardziej korzystna pod względem kryteriów przetargu: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji (20 proc.). Ponownie wybrano ofertę firmy BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, która zaproponowała przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata oraz skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące. Z tą firmą podpisano umowę na realizację prac o wartości 3 125 553,00 zł.

W ramach tego zamówienia przewiduje się projektowanie i budowę oświetlenia na przejściach dla pieszych z lub bez stref przejściowych wzdłuż DK73 i A4/DK94, oraz przesunięcie przejścia dla pieszych w miejscowości Brzostek, wraz z aktualizacją oznakowania i zmianą lokalizacji znaku aktywnego D-6.

Planuje się oświetlić łącznie 38 przejść dla pieszych, znajdujących się w miejscowościach: Pilzno (3 szt.), Strzegocice (1 szt.), Bielowy (1 szt.), Kamienica Dolna (1 szt.), Zawadka Brzostecka (1 szt.), Brzostek (5 szt.), Bukowa (1 szt.), Kołaczyce (5 szt.), Krajowice (1 szt.), Jasło (16 szt.), Korczowa (3 szt.).

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024

Celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Program określa rodzaje działań potrzebnych do dostosowania technicznego i organizacyjnego sieci dróg krajowych w Polsce do potrzeb użytkowników.

Koszt wszystkich zadań z Programu wynosi około 2,5 mld zł. Finansowanie przebudowy dróg krajowych w ramach PBID pochodzi z Krajowego Funduszu Drogowego.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top