Inwestycje

Ogłoszono przetarg na nowy most w Stalowej Woli. Kto zostanie wykonawcą?

nowy most stalowa wola

Nowy most/Stalowa Wola. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich (PZDW) ogłosił przetarg na budowę nowego mostu na Sanie w Stalowej Woli wraz w niezbędną infrastrukturą.

PZDW czeka na oferty do 8 maja.

Nowy, trzeci most w Stalowej Woli ma powstać do 2026 r., a koszt całej inwestycji jest szacowany na ok. 350 mln zł. Ma mieć ponad 1,7 km długości

6 marca 2023 roku wojewoda podkarpacki, Ewa Leniart, wydała decyzję o realizacji inwestycji drogowej tzw. ZRID.

„To inwestycja, która ma kluczowe znaczenie w nowym układzie komunikacyjnym Stalowej Woli. Inwestycja będzie stanowić nową bramę nie tylko dla miasta, ale też dla sąsiednich gmin i włączy się do drogi ekspresowej S74” – mówił Nadbereżny.

Jak podał prezydent Stalowej Woli, na całość inwestycji składać się będzie najdłuższy w regionie most o liczący 1760 m oraz nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 855, w sumie będzie to ponad 4,6 km. Inwestycja będzie przebiegać przez gminy Pysznica i Radomyśl nad Sanem.

Inwestycja zostanie dofinansowana z rządowego programu Mosty dla Regionów. W ramach tego programu w regionie powstaną cztery mosty na Sanie.

„Ten most w Stalowej Woli będzie to najdłuższy most na Podkarpaciu. Myślę, że pod względem architektonicznym, ale także względem rozwiązań komunikacyjnych będzie to niezwykle ważna inwestycja. Na pewno przysłuży się do usprawnienia komunikacji na terenie miasta oraz gmin, przez które będzie przebiegać” – mówiła wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.

Nowy most w Stalowej Woli: kto realizuje inwestycję?

Inwestycję w imieniu samorządu województwa realizuje Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Gotowa jest już dokumentacja, której opracowanie zostało dofinansowane z budżetu państwa z programu Mosty dla regionów.

Nowy odcinek drogi wojewódzkiej 855 wraz z mostem będzie biegł po nowym śladzie. Most będzie miał długość ok. 1760 m i pobiegnie nad rzekami San oraz Bukowa.

W ramach zadania powstanie także oświetlenie na całej długości projektowanego odcinka, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top