Sanok/Obwodnica. Pięć ofert zostało złożonych w postępowaniu na zaprojektowanie i budowę drugiego etapu obwodnicy Sanoka.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Rządowego Programu Budowy 100 obwodnic.
Jak poinformowała w czwartek rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, złożone oferty wahają się od niemal 130 mln zł do ponad 211,5 mln zł.
- PORR – 129 769 920 zł;
- BUDIMEX – 152 304 424,33 zł;
- STRABAG – 181 614 285,93 zł;
- Intercor – 200 927 361,67 zł;
- Nowak-Mosty – 211 533 037,69 zł.
„Kwota, jaką zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie realizacji tego zadania wynosi ponad 146,4 mln zł” – dodała.
Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze (20 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).
Jak podała Rarus, obwodnica będzie częścią drogi krajowej nr 28 i połączy odcinek drogi zrealizowany w ramach I etapu.
„Droga będzie miała długość ok. 3 km, a na początkowym odcinku wykorzysta przebieg istniejącej dk84, a następnie odbije na północ na drugą stronę Sanu. Na wspólnym przebiegu z DK84 droga wyposażona zostanie w tzw. pas wielofunkcyjny” – podkreśliła.
W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa ronda, chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe. „Wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie: cztery mosty, trzy przepusty i mur oporowy. Największym wyzwaniem będzie budowa mostu o długości ponad 300 m i przęśle nurtowym o długości 150 m nad linią kolejową i rzeką San” – zaznaczyła Rarus.
Prace projektowe i roboty budowlane mają zakończyć się w ciągu 39 miesięcy od daty podpisania umowy.
Pierwszy etap obwodnicy Sanoka został oddany 30 stycznia 2020 r. i pozwolił na wyprowadzenie ruchu tranzytowego na dk28 z kierunku Krosna do dk84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko-Smolnica.
Budowa drugiego etapu spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu dk28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.
Inwestycja będzie zrealizowana w ramach Programu Budowy 100 obwodnic.
W województwie podkarpackim powstanie osiem nowych inwestycji drogowych finansowanych z tego programu.(PAP)
Program Budowy 100 obwodnic w województwie podkarpackim
W województwie podkarpackim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic (PB100) powstanie osiem nowych inwestycji drogowych. Są to:
- obwodnica Nowej Dęby w ciągu DK9
- obwodnica Kolbuszowej w ciągu DK9
- obwodnica Miejsca Piastowego w ciągu DK28
- obwodnica Przemyśla w ciągu DK28/DK77
- obwodnica Sanoka w ciągu DK84 (II etap)
- obwodnica Jasła w ciągu DK73
- obwodnica Brzostku i Kołaczyc w ciągu DK73
- obwodnica Pilzna w ciągu DK73
Pierwsze zadanie z PB100, II etap obwodnicy Sanoka, jest na etapie przetargu na realizację. Dla pozostałych siedmiu przygotowywane są dokumentacje projektowe. Dla obwodnic Jasła, Pilzna oraz Brzostku i Kołaczyc opracowywane są Koncepcje programowe, a dla pozostałych (obwodnica Nowej Dęby, Kolbuszowej, Miejsca Piastowego i Przemyśla) dokumentacja obejmująca Studium korytarzowe (SK), Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
Wszystkie obwodnice, jakie powstaną w ramach PB100 w województwie podkarpackim, będą drogami klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji wybudowane zostaną skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) oraz odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległych terenów. Inwestycje będą uwzględniać również m.in. budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogami obwodowymi, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska i ruchu drogowego oraz budowę oświetlenia drogowego.