Inwestycje

Powstanie łącznica kolejowa Jedlicze-Szebnie. Ma być szybciej z Rzeszowa w stronę Krosna

jedlicze szebnie łącznica kolejowa

Jedlicze/Szebnie. PKP Polskie Line Kolejowe ogłosiły przetarg na wybór wykonawcy łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie.

Inwestycja skróci czas podróży z Rzeszowa w stronę Krosna i Nowego Zagórza.

Kolejowa spółka poinformowała w piątek, że łącznica zostanie zbudowana między liniami kolejowymi nr 106 Rzeszów-Jasło i nr 108, tj. trasy łączącej Stróże, Jasło, Krosno, Nowy Zagórz, Ustrzyki Dolne i Krościenko.

Jak podkreślił, cytowany w komunikacie, wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, łącznica, jak każda inna kolejowa inwestycja, służy rozwojowi kolei i zwiększeniu możliwości komunikacji.

„Kolejowe inwestycje sprzyjają również poprawie warunków życia mieszkańców. Dzięki konsekwentnej realizacji polityki rządu, wzrasta ranga kolei i zainteresowanie podróżnych ekologicznym środkiem transportu” – dodał.

Jak zaznaczył prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, łącznica kolejowa zwiększy również możliwości prowadzenia ruchu. „Sieć kolejowa na Podkarpaciu stanie się także bardziej spójna. Istotne będą korzyści zwłaszcza dla podróżnych, dzięki zapewnieniu dogodniejszych połączeń ze stolicy Podkarpacia w stronę Bieszczad” – podkreślił.

Ogłoszony przetarg zakłada budowę nowej linii kolejowej nr 638 Jedlicze-Szebnie o długości blisko 3,4 km.

Nowe tory połączą linie kolejowe: nr 106 Rzeszów-Jasło, między przystankami osobowymi Szebnie i Wojaszówka oraz nr 108 Stróże-Krościenko, przed przystankiem osobowym Jedlicze Męcinka.

Zadanie obejmuje również budowę przystanku osobowego o roboczej nazwie Moderówka. Ponadto, przewidziana jest budowa dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 m, trzech wiaduktów i pięciu przepustów oraz dwóch przejazdów kolejowo-drogowych.

Jak podkreśliła spółka, budowa łącznicy wyeliminuje dotychczasową konieczność postoju na stacji Jasło dla zmiany kierunku jazdy. Powstaną dzięki temu możliwości bezpośredniego połączenia Rzeszów-Krosno-Nowy Zagórz. Szacowane skrócenie podróży, to ponad pół godziny.

Czas przejazdu między Krosnem a stolicą województwa wyniesie ok. 80 minut w ruchu regionalnym.

Nowa łącznica poprawi również warunki dla przewozów towarowych, co przyniesie również korzyści gospodarcze.

Inwestycja PLK SA powstanie w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top