Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi swój niewielki biznes – np. osiedlową piekarnię, mały sklep spożywczy, zakład fryzjerski albo mechaniczny – dobrze wiesz, jak ważne jest dostosowanie się do oczekiwań klientów i bycie lepszym niż konkurencja. Dlatego tak istotne jest, by wychodzić naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów – a wśród najbardziej obecnie widocznych trendów jest odchodzenie od gotówki na rzecz płatności bezgotówkowych.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska* już ponad 70% konsumentów w naszym kraju płaci bezgotówkowo – 41% za każdym razem, gdy ma taką możliwość, 19% kilka razy w tygodniu, a 10% raz w tygodniu. Dodatkowo Polacy bez wahania wskazują, w jakich miejscach najbardziej brakuje im możliwości płacenia kartą – są to m.in. bazary i targowiska (48%), stoiska podczas imprez plenerowych (41%), zakłady krawieckie (33%) i szewskie – taką opcję wskazało 31% respondentów**. Wszystko to pokazuje, że możliwość płacenia za zakupy i usługi kartą, telefonem albo zegarkiem staje się oczekiwanym przez klientów standardem obsługi.
Dlaczego warto obsługiwać transakcje bezgotówkowe?
Dlaczego konkretnie warto próbować spełnić oczekiwania klientów i umożliwić im płacenie za towary i usługi bez użycia gotówki? Korzyści jest sporo – i to z punktu widzenia zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców.
- Szybkość i wygoda
Płatności bezgotówkowe są dla klientów szybkie i wygodne – nie muszą oni nosić przy sobie portfela ani szukać drobnych, a opłacenie transakcji kartą lub telefonem trwa kilka sekund. Oszczędność czasu odczuwają także przedsiębiorcy. Przykładowo: kasa fiskalna zintegrowana z terminalem niweluje konieczność ręcznego wprowadzania kwoty transakcji, co pozwala skrócić czas obsługi klienta.
- Bezpieczeństwo
Płatności kartą zapewniają większe bezpieczeństwo np. niwelują potencjalne ryzyko kradzieży gotówki lub płatności fałszywymi banknotami.
- Elastyczność obsługi
W przypadku niektórych branż – np. świadczenia usług kosmetycznych lub fryzjerskich w domu klientów – konieczna jest elastyczność obsługi. W takiej sytuacji komfortowym dla klientów rozwiązaniem jest terminal mobilny lub terminal w telefonie – dzięki niemu można zapłacić kartą także za usługi świadczone poza siedzibą firmy. Z kolei przedsiębiorca może przyjmować płatności w każdym miejscu, w którym przebywa i pracuje.
- Dodatkowe usługi
Współcześni klienci oczekują kompleksowych rozwiązań, pozwalających oszczędzać ich czas – z tego powodu chętnie korzystają z dodatkowych usług realizowanych przy użyciu terminali płatniczych, takich jak cashback (wypłata gotówki) czy doładowania telefonu. Przedsiębiorca natomiast zarabia na prowizjach od tych usług.
Program Polska Bezgotówkowa – darmowe terminale płatnicze dla małych firm
Jeśli prowadzisz mały sklep albo punkt usługowy, a główną przeszkodą w obsłudze płatności bezgotówkowych jest dla Ciebie koszt terminala płatniczego, dołącz do Programu Polska Bezgotówkowa!
- Wejdź na stronę PolCard.pl.
- Wypełnij znajdujący się tam formularz kontaktowy lub zadzwoń pod wskazany numer telefonu.
- Ekspert wyjaśni Ci, jakie są zasady udziału w Programie, i pomoże wybrać model terminala najlepiej pasujący do specyfiki Twojej działalności.
- Terminal odbierzesz w ciągu dwóch dni roboczych od momentu dopełnienia wszystkich formalności – za darmo, bez konieczności ponoszenia kosztów instalacji i użytkowania przez 12 miesięcy lub do osiągnięcia 100 tys. zł obrotu.
Korzyści z obsługi płatności bezgotówkowych odczujesz zarówno Ty, jak i Twoi klienci – a odpowiadanie na ich potrzeby pomoże Ci rozwinąć skalę biznesu i zwiększyć przychody!
* Ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Źródło: https://www.polcard.pl/blog/ponad-70-proc-polakow-regularnie-placi-bezgotowkowo/. Dostęp: 22.06.2023.
** Gdzie Polakom nadal brakuje płatności bezgotówkowych? Źródło: https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/gdzie-polakom-nadal-brakuje-platnosci-bezgotowkowych Dostęp: 22.06.2023.
Materiał zewnętrzny