Poradnik

Prowadzisz mały sklep lub punkt usługowy? Sprawdź, jak nadążać za potrzebami klientów!

Sprzedawca w piekarni trzymający w jednej ręce chleb, a w drugiej terminal płatniczy

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi swój niewielki biznes – np. osiedlową piekarnię, mały sklep spożywczy, zakład fryzjerski albo mechaniczny – dobrze wiesz, jak ważne jest dostosowanie się do oczekiwań klientów i bycie lepszym niż konkurencja. Dlatego tak istotne jest, by wychodzić naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów – a wśród najbardziej obecnie widocznych trendów jest odchodzenie od gotówki na rzecz płatności bezgotówkowych.

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska* już ponad 70% konsumentów w naszym kraju płaci bezgotówkowo – 41% za każdym razem, gdy ma taką możliwość, 19% kilka razy w tygodniu, a 10% raz w tygodniu. Dodatkowo Polacy bez wahania wskazują, w jakich miejscach najbardziej brakuje im możliwości płacenia kartą – są to m.in. bazary i targowiska (48%), stoiska podczas imprez plenerowych (41%), zakłady krawieckie (33%) i szewskie – taką opcję wskazało 31% respondentów**. Wszystko to pokazuje, że możliwość płacenia za zakupy i usługi kartą, telefonem albo zegarkiem staje się oczekiwanym przez klientów standardem obsługi.

Dlaczego warto obsługiwać transakcje bezgotówkowe?

Dlaczego konkretnie warto próbować spełnić oczekiwania klientów i umożliwić im płacenie za towary i usługi bez użycia gotówki? Korzyści jest sporo – i to z punktu widzenia zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców.

  • Szybkość i wygoda

Płatności bezgotówkowe są dla klientów szybkie i wygodne – nie muszą oni nosić przy sobie portfela ani szukać drobnych, a opłacenie transakcji kartą lub telefonem trwa kilka sekund. Oszczędność czasu odczuwają także przedsiębiorcy. Przykładowo: kasa fiskalna zintegrowana z terminalem niweluje konieczność ręcznego wprowadzania kwoty transakcji, co pozwala skrócić czas obsługi klienta.

  • Bezpieczeństwo

Płatności kartą zapewniają większe bezpieczeństwo np. niwelują potencjalne ryzyko kradzieży gotówki lub płatności fałszywymi banknotami.

  • Elastyczność obsługi

W przypadku niektórych branż – np. świadczenia usług kosmetycznych lub fryzjerskich w domu klientów – konieczna jest elastyczność obsługi. W takiej sytuacji komfortowym dla klientów rozwiązaniem jest terminal mobilny lub terminal w telefonie – dzięki niemu można zapłacić kartą także za usługi świadczone poza siedzibą firmy. Z kolei przedsiębiorca może przyjmować płatności w każdym miejscu, w którym przebywa i pracuje.

  • Dodatkowe usługi

Współcześni klienci oczekują kompleksowych rozwiązań, pozwalających oszczędzać ich czas – z tego powodu chętnie korzystają z dodatkowych usług realizowanych przy użyciu terminali płatniczych, takich jak cashback (wypłata gotówki) czy doładowania telefonu. Przedsiębiorca natomiast zarabia na prowizjach od tych usług.

Program Polska Bezgotówkowa – darmowe terminale płatnicze dla małych firm

Jeśli prowadzisz mały sklep albo punkt usługowy, a główną przeszkodą w obsłudze płatności bezgotówkowych jest dla Ciebie koszt terminala płatniczego, dołącz do Programu Polska Bezgotówkowa!

  1. Wejdź na stronę PolCard.pl.
  2. Wypełnij znajdujący się tam formularz kontaktowy lub zadzwoń pod wskazany numer telefonu.
  3. Ekspert wyjaśni Ci, jakie są zasady udziału w Programie, i pomoże wybrać model terminala najlepiej pasujący do specyfiki Twojej działalności.
  4. Terminal odbierzesz w ciągu dwóch dni roboczych od momentu dopełnienia wszystkich formalności – za darmo, bez konieczności ponoszenia kosztów instalacji i użytkowania przez 12 miesięcy lub do osiągnięcia 100 tys. zł obrotu.

Korzyści z obsługi płatności bezgotówkowych odczujesz zarówno Ty, jak i Twoi klienci – a odpowiadanie na ich potrzeby pomoże Ci rozwinąć skalę biznesu i zwiększyć przychody!

* Ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Źródło: https://www.polcard.pl/blog/ponad-70-proc-polakow-regularnie-placi-bezgotowkowo/. Dostęp: 22.06.2023.

** Gdzie Polakom nadal brakuje płatności bezgotówkowych? Źródło: https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/gdzie-polakom-nadal-brakuje-platnosci-bezgotowkowych Dostęp: 22.06.2023.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top