Symbolicznym wbiciem „pierwszych łopat” rozpoczęła się modernizacja drogi wojewódzkiej 865 na odcinku Zapałów-Lipina.
To inwestycja za prawie 40 mln złotych, a remontem zostanie objęty ponad 7 kilometrowy odcinek.
Prace mają się zakończyć w 2025 roku.
Zakres inwestycji na odcinku Zapałów-Lipina obejmuje między innymi: rozbudowę odcinka drogi o długości 7,57 km, przebudowę mostu na rzece Lubaczówka z budową mostu tymczasowego, przebudowę zatok autobusowych, budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej.
Zadanie realizowane jest w ramach projektu: „Przebudowa/rozbudowa/budowa drogi wojewódzkiej nr 865 na odcinku Sobiecin – Cieszanów”, który jest współfinansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.
W ramach projektu realizowane są 4 zadania:
Budowa nowego odcinka DW 865 Sobiecin-Koniaczów
Realizacja: 2023-2025
Wartość robót budowlanych: 33 770 995,63 PLN
Przebudowa i rozbudowa DW 865 na odcinku Koniaczów-Zapałów
Realizacja: 2023-2026
Wartość robót budowlanych: 73 640 264,61 PLN
Przebudowa/rozbudowa DW 865 na odcinku Zapałów-Lipina
Realizacja: 2023-2025
Wartość robót budowlanych: 39 240 375,00 PLN
Przebudowa/rozbudowa DW 865 na odcinku Oleszyce-Cieszanów
(w trakcie postępowania przetargowego)
Droga wojewódzka nr 865 ma obecnie 67 kilometrów. Łączy drogi krajowe nr 94 i 77 w Jarosławiu z drogą krajową nr 17 w Bełżcu, przez co jest jedną z najbardziej obciążonych transportem dróg na Podkarpaciu.
W wyniku realizacji zadania wybudowany zostanie nowy odcinek drogi wojewódzkiej o długości 2,23 km, a odcinki drogi o długości 29,79 km zostaną przebudowane lub rozbudowane. Po zakończeniu inwestycji wszystkie odcinki będą charakteryzować się parametrami: klasa G, nośność – 115 kN/oś, jezdnia o szerokości 7 m (2×3,5m).
Modernizowana w ramach projektu droga 865 łączy się bezpośrednio z siecią TEN-T (autostradą A4) poprzez drogę krajową nr 94 oraz budowany w ramach odrębnego projektu most na rzece San w Jarosławiu. Odcinek DW 865 stanowi również element systemu zrównoważonego transportu – jest on bezpośrednio połączony z innymi gałęziami zrównoważonego transportu.