Powiat Przeworski. W Kańczudze wbito dziś łopaty pod przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 881 na odcinku Kańczuga – Pruchnik.
To drugi etap przebudowy drogi.
W 2022 roku ukończono przebudowę drogi od Pantalowic do Pruchnika o długości nieco ponad 7 km. Rozpoczęto właśnie etap drugi uzupełni przebudowę drogi od Kańczugi do Pantalowic o kolejne około 4 km. W jego ramach zostanie przebudowane także ok. 1,8 km ulicy Jarosławskiej w Pruchniku.
Inwestycja kosztować będzie ponad 45 mln złotych.
Zadanie jest przewidziane do współfinansowania z programu: Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
Prace mają zostać wykonane w ciągu 24 miesięcy.
Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. z siedzibą w Dębicy.
Inwestycja obejmuje dostosowanie parametrów drogi do klasy G i wyższej niż dotychczasowa nośności, wykonanie chodników, wykonanie ścieżki jednokierunkowej z możliwością ruchu pieszych na odcinku Łopuszka-Pantalowice, rozbudowę wszystkich istniejących 15 skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, przejść dla pieszych oraz obiektów inżynierskich mostów i przepustów. Przebudowane zostaną także dwa przejazdy kolejowo-drogowe Przeworskiej Kolei Dojazdowej.
Także dziś, również w okolicach Kańczugi uroczyście zakończono i oddano do użytku nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 835 na odcinku od drogi krajowej nr 94 do Kańczugi.
Oddany został całkiem nowy, dwukilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 835 na trasie Gwizdaj – Studzian do ulicy Węgierskiej w Przeworsku oraz rozbudowany odcinek drogi o długości około 4 km do Urzejowic.
Cała inwestycja kosztowała prawie 43 mln złotych, z tego prawie 33 mln złotych pochodziły z dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.
Prawie 10 mln złotych na tę inwestycję przeznaczył samorząd województwa ze swojego budżetu. Kwotą nieco ponad 120 tysięcy złotych zadanie wsparła także gmina Przeworsk.
W ramach inwestycji dostosowano parametry drogi do klasy G i wyższej nośności, wybudowano obiektów inżynierskie – mosty i przepusty, zbudowano i przebudowano chodniki dla pieszych oraz siedem skrzyżowań z drogami publicznymi (krajową, wojewódzką i powiatowymi i gminnymi), stworzono oświetlenie uliczne. Przy budowie zastosowano tzw. cichą nawierzchnię redukującą hałas.
źródło: Województwo Podkarpackie