Wisłokostrada/Rzeszów. Do przetargu na budowę drogi wpłynęło 13 ofert, których wartość wahała się od 169 mln zł do 230 mln zł.
Najniższą z nich złożyło konsorcjum Antex II z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty ze Stanisławowa Pierwszego (partner).
Po wnikliwej analizie oferty Urząd Miasta Rzeszowa zdecydował się ją przyjąć.
Podpisanie umowy jest planowane na sierpień.
Wisłokostrada ma powstać w ciągu 32 miesięcy od parafowania dokumentu, co oznacza, że pierwsi kierowcy powinni skorzystać z niej w 2026 roku. Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją.
Wisłokostrada to jeden z kluczowych projektów drogowych, przewidzianych do realizacji na najbliższe lata w Rzeszowie.
Dwupasmowa trasa połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą, a stąd doprowadzi przez ul. gen. Maczka do skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia. Na razie gotowy jest około 500-metrowy fragment, łączący al. Rejtana z nowym targowiskiem.
Nowa trasa z ulicą Ciepłowniczą połączy się rondem. Przy drodze zostaną wybudowane drogi dla rowerów i chodniki. Częścią inwestycji będzie także budowa nowego mostu przez Wisłok w ciągu ulicy Ciepłowniczej. Przeprawa zastąpi wysłużony most Załęski.
Projekt drogi jest już gotowy, dlatego wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę.
Rzeszów otrzyma na budowę Wisłokostrady 95 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
logika
26 lipca 2023 at 15:39
każda analiza jest wnikliwa, błąd logiczny