Biznes

Śnieżka pozytywnie zaskakuje wynikami za II kwartał. Zysk powyżej konsensusu

śnieżka wynik 2023

Śnieżka/Wyniki finansowe. EBITDA Śnieżki w drugim kwartale 2023 r. wyniosła 42,7 mln zł. Grupa w tym okresie wypracowała 233,1 mln zł przychodów.

Tak wynika z raportu półrocznego Śnieżki. Konsensus PAP Biznes zakładał 40,4 mln zł EBITDA i 226,3 mln zł przychodów.

Zysk netto j.d. w drugim kwartale 2023 r. wyniósł 22 mln zł, a zysk EBIT 33 mln zł.

Analitycy oczekiwali 17,9 mln zł zysku netto j.d. oraz 30,5 mln zł zysku EBIT.

W całym pierwszym półroczu 2023 r., grupa osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 41,3 mln zł (+79,8 proc. rdr), zysk EBIT rzędu 60,6 mln zł (+43,0 proc. rdr) oraz zysk EBITDA wynoszący 80,2 mln zł (+32,6 proc. rdr). Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 38,3 mln zł (+91,9 proc. rdr).

W I półroczu przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 7,7 proc. rdr i wyniosły 434,5 mln zł.

Jak podano w raporcie, kluczowymi rynkami grupy są: Polska (z 69,8 proc. udziałem w strukturze przychodów w pierwszym półroczu), Węgry (14,9 proc. udział) oraz Ukraina (9,4 proc. udział).

W ujęciu wartościowym na polskim rynku sprzedaż grupy zwiększyła się o 6,8 proc. rdr, do 303,4 mln zł. Przychody grupy na Węgrzech wyniosły 64,9 mln zł (-8,7 proc. rdr), w Ukrainie 40,8 mln zł (57,5 proc. rdr), a na pozostałych rynkach zagranicznych 25,4 mln zł (14,4 proc. rdr).

W I półroczu 2023 roku łączne wydatki inwestycyjne (CAPEX) wyniosły 7,4 mln zł i były o 74 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r. Największy udział w tej kwocie stanowiły wydatki FFiL Śnieżka SA związane z kontynuacją inwestycji w nowe Centrum Logistyczne zlokalizowane w Zawadzie k. Dębicy, w środki trwałe, a także na modernizację instalacji na wybranych wydziałach produkcyjnych.

„Zarząd w najbliższych latach – aż do zmniejszenia wskaźnika długu netto do poziomu jednokrotności skonsolidowanej EBITDA – zamierza rekomendować akcjonariuszom Śnieżki wypłatę dywidendy na poziomie 50 proc. skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej Śnieżka przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej (FFiL Śnieżka SA) za poszczególne lata obrotowe” – napisano.

Jak wskazano, na wyniki sprzedaży i zyski w raportowanym okresie duży wpływ miała realizacja długoterminowej strategii marketingowo-sprzedażowej, której elementem jest polityka pricingowa. Zakłada ona m.in. konsekwentnie wdrażane zmiany cen wyrobów w odpowiedzi na rosnące ceny surowców używanych do produkcji oraz szereg innych kosztów prowadzenia działalności (np. kosztów transportu, cen logistyki oraz wynagrodzeń).

(PAP Biznes)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top