Poradnik

Zadbaj o swoją sprzedaż. Zarabiaj więcej dzięki e-marketingowi!

Zadbaj o swoją sprzedaż. Zarabiaj więcej dzięki e-marketingowi! 1

Sprzedaż internetowa nie istnieje bez e-marketingu. W połączeniu z dobrze przemyślaną ofertą i strategią sprzedażową jest najlepszym wsparciem dla istniejących i rozwijających się biznesów. Narzędzi e-marketingowych jest sporo. Nie oznacza to, że wszystkie trzeba brać pod uwagę planując działania marketingowe. Najlepiej skupić się na tych najbardziej efektywnych. Wciąż są to pozycjonowanie i performance marketing.

Czy e-marketing zrobi za Ciebie wszystko?

Zanim powiemy o narzędziach e-marketingu, które mają największy wpływ na zwiększanie sprzedaży, trzeba poczynić kilka uwag ogólnych dotyczących prowadzenia e-commerce’owego biznesu. Inicjowanie jakichkolwiek działań promocyjnych w oczywisty sposób musi mieć oparcie w realiach rynkowych. Tu na pierwszy plan wysuwa się potrzeba konsumencka, na którą odpowiada oferta e-sklepu. E-marketing sam w sobie nie jest czarodziejską różdżką. Jeśli na proponowane produkty nie ma popytu lub są one słabej jakości, próby generowania sprzedaży stają się bezcelowe, a przynajmniej mało skuteczne.

Szukanie punktów styku

Druga sprawa to kwestia konkurencji. Nawet jeśli oferujemy chętnie kupowane dobra, to zapewne nie jesteśmy jedyni. Wyjątkiem mogą być produkty niszowe, ale o ich promocję również trzeba zadbać. W każdym razie, i w jednym, i w drugim przypadku, kluczową kwestią jest lepsze niż konkurencja zrozumienie swojego klienta. Chodzi nie tylko o jego potrzeby zakupowe, ale również o sposób podejmowania decyzji zakupowych, przebieg samego procesu zakupu. Nie mniej ważna jest płaszczyzna behawioralna – sposób zachowania się w klienta w sieci, źródła, z których czerpie informacje, zainteresowania, styl komunikowania się.

Z pewną dozą ogólności, można powiedzieć, że to klient jest punktem startowym i docelowym w każdej strategii e-marketingowej, którą budujemy. Jest to tworzenie, przy użyciu konkretnych narzędzi, punktów styku konsumenta z marką czy produktem, a finalnie ścieżek, które prowadzą go do zakupu, zaufania marce i powrotu.

Zwiększ sprzedaż poprzez wyszukiwarkę Google. Reklamuj swój biznes za pośrednictwem kampanii Google Ads!

Zwiększanie widoczności strony

Zwiększanie sprzedaży pozostaje w bardzo bliskiej i ważnej relacji do zwiększania widoczności strony. Ponad 90% polskich użytkowników sieci korzysta z wyszukiwarki Google, zatem to środowisko jest pierwszym miejscem potencjalnego styku z produktem lub marką. Z jednej strony trzeba zadbać o jak najlepiej konwertujące frazy kluczowe. Z drugiej strony konieczne jest zoptymalizowanie elementów należących do on-site SEO. W pracach pozycjonujących nie można także pominąć treści, które powinny być tak samo przyjazne i przydatne użytkownikom jak robotom Google’a. Pozycjonowanie, a w szczególności pozycjonowanie szerokie witryny, jest bardzo ważnym elementem w procesie zwiększania sprzedaży w dużych i małych sklepach internetowych.

Skuteczna reklama w sieci

Reklama, przy użyciu bardzo różnorodnych form i rozwiązań, może w niektórych przypadkach konkurować z efektami osiąganymi dzięki pozycjonowaniu. Można ją potraktować zarówno jako działania alternatywne wobec pozycjonowania, jak i jego świetne uzupełnienie. Bez wątpienia najpotężniejszym, a tym samym najskuteczniejszym systemem reklamowym w sieci jest obecnie Google Ads. Ale nie można tutaj pomijać również dość dużej siły rażenia systemów dostępnych w ramach największych portali społecznościowych.

Jakie są główne zalety tego typu reklam? Trzeba zacząć od ich bardzo dużej elastyczności i możliwości targetowania przekazu. Przy użyciu na przykład Google Ads skonfigurujemy komunikaty reklamowe, które mogą zwiększać sprzedaż, budować wizerunek, promować produkt, zachęcać do interakcji. Do dyspozycji mamy różne rodzaje medium – video, bannery, konfiguracje zdjęć, tekst. Skonstruowany przekaz dociera do precyzyjnie zdefiniowanej grupy użytkowników. Wykorzystać tu można różne typy kierowania – zgodne z zainteresowaniami użytkowników, wpisywanymi przez nich frazami czy najczęściej odwiedzanymi stronami. Na efektywność tych działań składa się jeszcze precyzyjna mierzalność wyników. Analizując przeprowadzane kampanie możemy je optymalizować, testować nowe rozwiązania. I oczywiście płacimy za wyniki czyli konkretnie zdefiniowaną akcję, którą podjął użytkownik.

 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top