Poradnik

Jak podnieść pozycję strony w Google? – skuteczny marketing

pozycjonowanie strony google seo

Dobra pozycja strony w Google to jeden z najważniejszych celów pozycjonowania. Nie ma strony internetowej, która tuż po „odpaleniu” w sieci w cudowny sposób wskoczyłaby od razu na szczyt i wyświetlała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Doświadczeni pozycjonerzy są zdania, że strona potrzebuje kilku miesięcy, aby można było zauważyć pozytywny efekt pracy nad nią, a nowe/młode domeny wymagają ponad roku dobrze przemyślanych strategicznych działań, by pojawić się w TOP10 na przynajmniej kilka ważnych dla biznesu słów kluczowych.

Od czego zależy pozycja strony w Google

Żeby Twoja strona pojawiała się w Google muszą być spełnione 3 warunki:

  1. Google musi wiedzieć o tym, że Twoja strona w ogóle istnieje.
  2. Google musi też mieć możliwość zeskanowania wszystkich jej podstron.
  3. Google musi mieć zaufanie do Twojej strony.

„Pojawienie się strony w Google” zależy więc od tego, czy słynny algorytm Google, wspierany przez sztuczną inteligencję, uzna naszą stronę za wartościową dla potencjalnych pytających – gdy użytkownik wpisuje słowa kluczowe (pytanie) do wyszukiwarki, Google już wcześniej ma przygotowane wszystkie wyniki i ich kolejność. Po pierwsze, Twoja strona musi być jednym z wyników. Po drugie, interesuje Cię ich kolejność – chcesz, żeby twoja domena była wysoko w wynikach wyszukiwania. Warto cały czas pamiętać, że to właśnie Google odpowiada za ponad 95% zapytań zadawanych przez Polaków, dlatego pozycja strony www w tej właśnie wyszukiwarce jest absolutnie kluczowa z punktu widzenia każdego, kto prowadzi biznes w sieci.

Lepsza pozycja w Google – większy wartościowy ruch na stronie

Tak, to prawda, że im lepsza pozycja w Google, tym większy wartościowy ruch z wyszukiwarki. Wartościowy, czyli taki, w ramach którego twój potencjalny klient stanie się klientem realnym: pomyśli – tak, znalazłem to, czego szukałem. Tak, zostaję na tej stronie. Przeglądam jej zasoby. Tak, tu kupię towar/zamówię usługę.

Pamiętaj jednak, że sama wysoka pozycja w Google to jeszcze nie wszystko. Jeśli Twoja strona będzie atrakcyjna wyłącznie dla robotów Google, a nie będzie atrakcyjna dla ludzi, dla użytkowników – nieprzyjazny interfejs, oporna w nawigacji struktura, brak wartościowych treści, kiepskie opisy produktów, trudności ze znalezieniem formularzy kontaktowych… – nie przełoży się to na wartościowy ruch na stronie.

Co to znaczy, że SEO to maraton, a nie sprint

Jak już wspominaliśmy, funkcjonująca już w sieci strona potrzebuje kilku miesięcy, aby można było zauważyć pozytywny efekt pracy nad nią, a nowe/młode domeny wymagają ponad roku dobrze przemyślanych strategicznych działań, by pojawić się w TOP10 na przynajmniej kilka ważnych dla biznesu słów kluczowych. Ponadto strona www nie może być WYPOZYCJONOWANA raz na zawsze. Trzeba ją stale pozycjonować. Tobie, jako jej właścicielowi zależy Ci na tym, żeby strona POJAWIAŁA się w Google tak długo, jak tego chcesz, a nie POJAWIŁA się i przepadła w czeluściach sieci.

Dlatego właśnie mówimy, że działania optymalizacyjne (SEO) to maraton, a nie sprint. SEO to gra dla cierpliwych. Nie oczekuj spektakularnych rezultatów z dnia na dzień. Regularna praca nad stroną będzie owocowała stopniową poprawą pozycji oraz wzrostem ruchu. Ostatecznie zwiększy się liczba zapytań potencjalnych klientów pozyskiwanych dzięki Twojej stronie www, a z czasem także liczba samych klientów.

Na czym polega optymalizacja SEO

Optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki to mrówcza praca. Przed Tobą nie tylko globalna optymalizacja strony www jako pewnej całości, ale i optymalizacja każdej z wielu podstron. Pamiętaj, że inna mapa strony (nazwa jest nieprzypadkowa!) potrzebna jest robotom Google, a inna użytkownikom sieci.

Kolejne kroki w ramach optymalizacji SEO to:

  • optymalizacja struktury strony (każda Twoja usługa czy produkt powinna mieć swój dedykowany adres URL, każda z podstron potrzebuje unikalnego title/description)
  • optymalizacja każdej z podstron, tak aby pojawiała się na wszystkie frazy związane z produktem/usługą
  • optymalizacja globalna całej strony www (usunięcie problemów, które mogą powodować problemy z indeksowaniem strony, tak aby robot mógł sprawnie przeskanować cały serwis; jeden adres URL = jedna podstrona z unikalną treścią; prawidłowe linkowanie wewnętrzne)

Podsumowanie

Podniesienie pozycji strony w Google to jeden z warunków skutecznego marketingu. Pamiętaj, że w początkowej fazie funkcjonowania strony w sieci, firmowy blog często zdobywa o wiele więcej ruchu niż strony z ofertą – tu jest dużo większa konkurencja! Wykorzystaj to i linkuj z bloga do swoich produktów. Takie regularne działania przyczyniają się do poprawy pozycji głównych fraz. Zadbaj też o Link Building, pamiętając, że liczy się jakość linków a nie ich ilość. SEO, przypomnijmy, to maraton i działania strategiczne, których realizacja zawsze przekłada się na końcowy sukces.

W przygotowaniu tekstu pomógł Michał Całka z OCTAMEDIA https://octamedia.pl/blog/jak-poprawic-pozycje-strony-w-google/

Materiał promocyjny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top