Poradnik

Jak zbudować zaplecze SEO?

seo pozycjonowanie

SEO to jeden z najbardziej rozbudowanych obszarów marketingu internetowego. Wymaga doświadczenia i wiedzy, jednak efekty w tym wypadku są trwałe i często przewyższają skutecznością wszystkie inne działania. Jedną ze strategii w pozycjonowaniu jest budowanie tzw. zapleczy SEO. Co to takiego – dowiesz się z tego artykułu.

Co to jest zaplecze SEO?

Zaplecze SEO to strona internetowa, która powinna wyglądać naturalnie, czyli prezentować wartościowe treści w estetycznej formie graficznej. Jednak jej cel jest inny niż „zwykłej” witryny, ponieważ główne zadanie w tym przypadku to linkowanie do strony pozycjonowanej.

Strona pozycjonowana to adres, który chcesz wywindować w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na frazy związane z Twoją branżą. Tak więc zaplecze SEO to witryna, która ma poprawiać widoczność strony firmowej, tworząc dla niej linki zewnętrzne (działanie typu Link Building).

Jakie treści publikować na zapleczach?

Na zapleczach powinny pojawiać się wartościowe treści związane z tematyką strony WWW, którą chcesz wypozycjonować. Żeby pozytywnie wpływać na pozycję strony macierzystej, treści powinny:

  • trzymać wysoki poziom merytoryczny,
  • zawierać słowa kluczowe,
  • wyczerpywać poruszany temat,
  • być unikalne i pisane dla czytelnika,
  • zawierać meta dane,
  • być przejrzyste,
  • korzystać z nagłówków (H1-H6),
  • tłumaczyć skomplikowane terminy.

Pamiętaj, że tylko spełniając powyższe warunki, zaplecze SEO będzie wpływać korzystnie na stronę, którą pozycjonujesz.

Zaplecza SEO a Link Building

Idea zapleczy SEO jest ściśle związana z działaniami Link Building, czyli pozyskiwaniem linków z innych witryn do własnej w celu poprawy widoczności strony internetowej firmy.

Linki zewnętrzne możesz pozyskiwać z blogów, katalogów firm, portali czy mediów społecznościowych. Możesz tworzyć także własne strony – czyli zaplecza – które po Twoją kontrolą będą pracować na widoczność marki. To inwestycja, która pozwala Ci zaoszczędzić na kupowaniu linków sponsorowanych od innych firm.

Czy warto inwestować w zaplecza SEO?

Czy warto robić tyle zachodu i budować zaplecza? Najczęściej warto, bo wartościowe linki zewnętrzne to jeden z głównych czynników wpływających na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google.

Oczywiście, wiele zależy od sytuacji firmy i Twojego planu działania. Jednak jak pokazuje doświadczenie – inwestycja w zaplecza często procentuje.

Profesjonalnie przygotowane zaplecza z regularnie publikowanymi treściami potrafią znacznie poprawić widoczność firmowej strony, a co za tym idzie – zwiększyć liczbę odwiedzin i słupki sprzedaży.

Jak stworzyć zaplecze SEO?

Już wiesz, że zaplecze SEO to po prostu strona WWW, dlatego potrzebuje takich samych elementów, żeby zaistnieć online, czyli:

  • projektu,
  • domeny,
  • hostingu.

Projekt strony internetowej przygotuj z myślą o jej użytkownikach. Zadbaj o wysokiej jakości grafiki i teksty. Pamiętaj o przejrzystości i intuicyjnej nawigacji, które ułatwią klientom poruszanie się po stronie. Kluczowe w tym wypadku są także kwestie bezpieczeństwa (certyfikat SSL), responsywności (czyli przystosowaniu witryny do różnych szerokości ekranu) oraz szybkości wyświetlania.

Domena to Twój unikalny adres internetowy. Składa się z nazwy głównej (to zazwyczaj nazwa firmy) oraz rozszerzenia (dla polskich przedsiębiorstw to najczęściej .pl). Wybierając domenę, pamiętaj, że powinna być ona łatwa do zapamiętania i zapisania. Dobrze też, jeśli będzie kojarzyć się z Twoją firmą lub branżą.

Hosting to udostępnione miejsce na działającym bez przerwy serwerze. To właśnie na nim będą znajdować się wszystkie pliki tworzące Twoją stronę. Podpisując umowę, upewnij się, że serwer „udźwignie” Twoją witrynę i będzie działał bezawaryjnie.

Komu powierzyć budowę zapleczy SEO?

Jak widzisz, budowa strony internetowej, która będzie współgrać z zapleczami to skuteczne, lecz niemałe przedsięwzięcie. Dlatego wielu przedsiębiorców zwraca się w takich kwestiach po poradę do specjalistów SEO, takich jak doradcy internetowi WeNet.

Każda współpraca z WeNet.pl zaczyna się od szczegółowego audytu SEO, który pozwala ocenić, jakie działania będą najbardziej opłacalne w wypadku Twojej firmy. Następnie doradcy ustalają plan działania:

  • optymalizację treści,
  • optymalizację techniczną,
  • Link Building,
  • tworzenie wartościowych treści.

Co ważne, po każdym miesiącu współpracy otrzymasz szczegółowy raport, który pokaże, jakie działania zostały wykonane i jakie efekty przyniosły. Tak więc od początku będziesz mógł kontrolować przebieg pozycjonowania firmowej witryny.

Jeśli chcesz poprawić rozpoznawalność swojej strony WWW, wejdź na https://wenet.pl/oferta/pozycjonowanie, wypełnij formularz i zacznij być widoczny dla swoich klientów!

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top