Poradnik

Kiedy warto wykonać badanie rynku?

badanie rynku kto wykonuje

Różnego rodzaju badania marketingowe obecnie są niezwykle istotnym elementem planowania i realizacji strategii firmy. Jedną z najczęściej przeprowadzanych analiz jest badanie rynku. Doceniane jest ono zwłaszcza przez przedsiębiorstwa z branży produkcyjnej i handlu, gdzie ze względu na ogromną konkurencję wszelkie działania związane z wprowadzeniem nowego produktu, usługi czy też wejściem na dany rynek, muszą być poprzedzone dogłębnymi analizami. Kiedy warto wykonać badanie rynku i na czym ono polega? Podpowiadamy.

Czym jest badanie rynku i na czym ona polega?

Badanie rynku to narzędzie, które pozwala ocenić szanse, jakie ma nasza działalność na danym rynku. Może nim być określona grupa odbiorców, sektor biznesowy lub lokalizacja sklepu czy też lokalu usługowego. Polega więc ona wykonaniu dogłębnej analizy danego obszaru i zdobyciu informacji na temat liczby podobnych firm i osób zainteresowania daną usługą lub towarem, specyfiki zachowań klientów, a także ewentualnych korzyści, które można osiągnąć, wchodząc na dany rynek ze swoją marką, produktem czy usługą. Na jego podstawie można więc określić, czy opłaca się startować z biznesem na danym obszarze gospodarczym.

Rodzaje badania rynku

Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje badania rynku — pierwotne i wtórne. To pierwsze jest dość czasochłonne, ponieważ zbiera się wówczas konkretne dane, które są potrzebne do realizacji zlecenia. Dzięki temu klient otrzymuje wszystkie interesujące go informacje na temat danego obszaru gospodarczego, w którym planuje rozpocząć działalność. Wtórne z kolei polega na uporządkowaniu i przeglądnięciu wszystkich danych, które są powszechnie dostępne, a więc na przykład publikowanych przez urzędy, czy instytucje analizujące rynki.

Kto może zlecić badanie rynku?

Badanie rynku warto wykonać wtedy, kiedy chcemy rozpocząć prowadzenie swojej działalności na danym obszarze. Analiza ta jest bardzo przydatna również gdy nasze działania będą skupione jedynie w sieci i na przykład prowadzeniu sklepu internetowego czy usługach online. W obu tych przypadkach specjaliści dokonują analizy konkurencji, a także sprawdzają, czy na dane produkty lub usługi jest popyt i czy są nimi zainteresowani potencjalni klienci, a także jaki jest akceptowalny przez nich zakres cenowy takiego produktu. Dzięki temu mamy szansę uniknąć rozczarowania i straty pieniędzy zainwestowanych w rozwój naszej działalności gospodarczej. Aby dowiedzieć się więcej na temat badania rynku, i technik, które wykorzystują wówczas specjaliści, a także ceny takiej usługi sprawdź: https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/badanie-rynku-na-czym-polega-i-po-co-sie-je-wykonuje/.

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top