News

Motoryzacyjne dzieło sztuki z Podkarpacia. Game Over Cycles ponownie zachwyca [zdjęcia]

motor metallica james hetfield
fot. GOC

Game Over Cycles zaprezentował customowy motocykl inspirowany samochodem „Slow Burn”, który jest odrestaurowanym pojazdem marki Auburn, rocznik 1936, model 852 Boattail Speedster.

Właścicielem tego auta jest James Hetfield, wokalista i gitarzysta zespołu Metallica.

Zespół konstrukcyjny z Polski stworzył motocykl będący odpowiednikiem samochodu należącego do sławnego muzyka. Linia motocykla precyzyjnie odzwierciedla kształt Slow Burn, a jego elementy konstrukcyjne nawiązują do składników samochodu.

motor metallica james hetfield

fot. GOC

Przednia lampa imituje przód samochodu z chłodnicą, a tylne lampy przypominają światła samochodu. Kierownica i manetki zostały wykonane w stylu ramy przedniej szyby. Dodatkowo, przedni błotnik jest wykończony chromowanym pokryciem, podobnie jak błotniki Slow Burna. Przednie koło o wymiarze 30” jest inspirowane wyglądem koła samochodu, a cały tył motocykla tworzy linię symetryczną z tyłem auta.

Odtworzenie linii samochodu na motocyklu stanowiło największe wyzwanie techniczne projektu.

samochód auburn metallica james hetfield

Materiał GOC

Konstruktorzy z Game Over Cycles zadali sobie trud by dopracować każdy detal. Oprócz wspólnego wizerunku obu pojazdów na zewnątrz (opisane powyżej elementy), oraz wewnątrz (tapicerka motocykla odzwierciedla tapicerkę samochodu), motocykl musiał być proporcjonalny, aby oddać kształt linii Slow Burna. Dodatkowo, z uwagi na właściciela samochodu, zespół Game Over Cycles dostosował proporcje maszyny do wzrostu Jamesa Hetfielda (185 cm), co stanowiło szczególne wyzwanie w utrzymaniu proporcji pojazdu jako całości.

Jednocześnie cała konstrukcja musiała odzwierciedlać stylistykę oryginalnego pojazdu, Auburn 852 z 1936 roku, reprezentującego styl Art Deco. Styl ten, charakteryzujący się symetrycznymi wzorami, łukami, owalami oraz elipsami, był widoczny zarówno w sztuce, jak i architekturze. Dzieła w stylu Art Deco wyróżniały się estetyką, precyzją wykonania oraz zastosowaniem wysokiej jakości materiałów, niezależnie czy były to pojazdy, ubrania czy elementy wyposażenia wnętrz.

Konstrukcja motocykla została wykonana w całości ze stali, bez użycia plastikowych elementów. Pojazd charakteryzuje się czystą linią, co oznacza, że wszystkie śruby są schowane. Maszyna ma 3,3 metra długości i waży 400 kg. Praca nad budową pojazdu trwała 7 000 roboczogodzin.

Rick Dore, amerykański konstruktor samochodów customowych, który wraz z Jamsem Hetfieldem odrestaurował Auburna 852, wyraził swoje zdanie na temat motocykla:

Kiedy zobaczyliśmy zdjęcia motocykla zbudowanego przez GOC, zwaliło nas z nóg. To niesamowity pojazd, szczególnie kiedy porówna się go z samochodem Jamesa. Karoseria, koła, kolor, nawet manetki, wszystko idealnie nawiązuje do samochodu. Chylę czoła przed Game Over, wykonali wspaniałą pracę jeśli chodzi o odwzorowanie stylistyki Slow Burna, a kunszt ich rzemiosła jest nie z tej ziemi.

Stanisław Myszkowski, założyciel i właściciel Game Over Cycles, opisując genezę projektu, powiedział:

Metallica zawsze była dla mnie ogromną inspiracją artystyczną. Jestem fanem zarówno muzyki zespołu, jak i oprawy wizualnej, która towarzyszy ich sztuce. James Hetfield jest także miłośnikiem motoryzacji, kolekcjonuje i odnawia zabytkowe samochody, więc postanowiliśmy połączyć te dwa światy i zbudować motocykl inspirowany pojazdem Jamesa.

Premiera motocykla odbędzie się 9 marca 2024 roku w USA podczas Rat’s Hole Custom Bike Show, konkursu konstrukcyjnego organizowanego podczas Daytona Bike Week 2024, jednego z największych zlotów motocyklowych na świecie, corocznie odbywającego się na Florydzie.

Z pełnym wyglądem motocykla wraz z prezentacją odniesień do samochodu, można zapoznać się w poniższym video.

Specyfikacja techniczna motocykla:

Elementy zakupione :

1. Silnik RavTech 115’’ – Custom Chrome Europe (CCE)
2. Skrzynia 5 biegów Rav Tech – CCE
3. Sprzęgło BDL – CCE
4. Gaźnik Mikuni
5. Podnóżki wraz z osprzętem – Performance Machine CCE
6. Osprzęt kierownicy – Performance Machine (PM)
7. Licznik wraz z elektroniką – Dacota Digital
8. Przednie lampy i tylne wraz z kierunkowskazami – CCE
9. Przednie zawieszenie – Legend Air
10. Zaciski hamulców – PM Works

Elementy wykonane przez partnerów projektu :

1. Lakierowanie: Novol + Anest Iwata
2. Skórzane siedzenie: WB-Line

Elementy wykonane w GOC :

1. Przednie koło 30 ‘’
2. Rama
3. Tylne zawieszenie z wahaczem
4. Przedni błotnik, tylny błotnik, kufry, zbiornik, konsola, lampa przednia, kierownica, manetki, tarcze hamulcowe, obudowa przedniego zawieszenia, obudowa sprzęgła, obudowa filtra, system pneumatyczny zawieszenia, zbiornik oleju, wydech, stacyjka.

Dodatkowe cechy pojazdu i funkcje zainstalowane przez GOC:

1. Układ wydechowy jest zintegrowany z kufrem
2. Siedzenie uszyte z takiej samej skóry, jak tapicerka Slow Burn
3. Kufry są otwierane elektrycznie
4. Tablica rejestracyjna jest chowana elektrycznie
5. Klapka na zbiorniku przykrywająca wlew paliwa na której są liczniki, jest otwierana elektrycznie
6. Obudowa filtra powietrza jest wykonana w stylizacji Slow Burna
7. Przednie i tylne zawieszenie są regulowane pneumatycznie, jak w samochodzie

Projekt : GOC + Lfant Design

motor metallica james hetfield

fot. GOC

motor metallica james hetfield

fot. GOC

motor metallica james hetfield

fot. GOC

motor metallica james hetfield

fot. GOC

motor metallica james hetfield

fot. GOC

Game Over Cycles (GOC) to założona w 2012 roku polska firma budująca motocykle typu custom.

Przez pierwsze lata działalności siedziba firmy była zlokalizowana w podkarpackiej miejscowości Lisie Jamy. Od 2019 warsztat Game Over Cycles działa w Rzeszowie. Ekipa GOC jest znana z tworzenia oryginalnych maszyn m.in. takich jak The Recidivist, który jest pierwszym na świecie wytatuowanym motocyklem. Konstrukcje GOC zdobywały nagrody na najbardziej poważanych konkursach w branży motocyklowej. Firma ma na swoim koncie już 25 nagród, w tym 18 międzynarodowych, uwzględniając aż 8 trofeów otrzymanych na European Bike Week (EBW), największym festiwalu motocyklowym w Europie.

Ekipa GOC niejednokrotnie była nagradzana również w kolebce customizingu, czyli USA. W 2017 roku The Recidivist zdobył pierwsze miejsce w kategorii ”Najbardziej Niezwykły” w konkursie Rat’s Hole Custom Bike Show – najstarszym i najbardziej prestiżowym konkursie motocykli customowych na świecie organizowanym na Sturgis Motorcycle Rally – największym zlocie motocyklowym świata (Sturgis, USA, 458 000 pojazdów w 2023r.).

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top