Niedziałające bankomaty i karty, przerwa w serwisach bankowości internetowej i mobilnej, w Podkarpackim Banku Spółdzielczym w Sanoku. Taka sytuacja spotkała dziś klientów banku, którzy nie mogli wybrać pieniędzy.
Całe zamieszanie związane jest z przymusową restrukturyzacja banku. Rozpoczął ją Bankowy Fundusz Gwarancyjny – powiedział rzecznik funduszu Filip Dutkowski. Wynikało to z tego – że – PBS zagrożony był upadłością, i nie było szans na poprawę sytuacji.
„Środki klientów indywidualnych, w tym osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a także mikrofirm, oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw w całości zostaną przeniesione do Banku Nowego BFG S.A. Ponieważ jest to skomplikowana operacja, obsługa klientów została czasowo wstrzymana” – dodał Filip Dudkowski.
Wznowienie obsługi klientów planowane jest na najbliższy wtorek.
PBS w Sanoku jest jednym z największych banków spółdzielczych w Polsce. Jego aktywa są wyceniane na 2 miliardy 800 milionów złotych.
źródło: PR Rzeszów