Poradnik

Rodzaje i nośniki reklamy zewnętrznej

reklama zewnętrzna outdoor billboard konstrukcja

Pomimo ciągłego rozwoju różnych form promocji przedsiębiorstw, reklama zewnętrzna wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych sposobów na pozyskanie klientów. To skuteczny sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów w przestrzeniach publicznych: miastach, na drogach i autostradach. Reklama outdoor może przybierać różne formy, a najczęściej spotykaną są wszelkiego rodzaju konstrukcje wolnostojące. Należą do nich m.in. billboardy. W artykule opisujemy różne formy reklamy zewnętrznej – zapraszamy do lektury.

Czym jest reklama zewnętrzna? Jakie ma zalety?

Reklama zewnętrzna (inaczej reklama outdoorowa od angielskiego outdoor advertising lub out of home advertising) jest formą reklamy umieszczaną w przestrzeni publicznej. Jej zadanie jest proste: docierać do konsumentów, kiedy znajdują się poza miejscem zamieszkania, np. na przystankach, w środkach komunikacji miejskiej, na drogach, w centrach miast. Istnieją różne nośniki i rodzaje reklamy zewnętrznej, jednak wszystkie łączy jedno – wysoka skuteczność. Z tego względu są tak chętnie wybierane przez przedsiębiorstwa, którym zależy na efektywnych działaniach marketingowych.

Jakie są zalety reklamy zewnętrznej? Na uwagę zasługuje przede wszystkim fakt, że docierają do szerokiego grona odbiorców. Reklamy zewnętrzne są widoczne przez cały czas, dzięki czemu nieustannie trafiają z przekazem do świadomości potencjalnych klientów. Co więcej, oferują przedsiębiorcom dużą dowolność w wyborze nośników i formatów.

Reklama outdoor – konstrukcje reklamowe wolnostojące

Istnieją różne rodzaje nośników reklamy zewnętrznej, a do szczególnie popularnych należą wszelkiego rodzaju konstrukcje wolnostojące, takie jak billboardy i tablice reklamowe, które nie są na stałe połączone z gruntem. Wyróżniamy tu:

  • reklamy na fundamencie (postumencie) betonowym, które charakteryzują się wysokim poziomem stabilności i bezpieczeństwa,
  • reklamy na naciągach i linach stalowych – budżetowe i dużo bardziej ryzykowne rozwiązania.

Występują także reklamy zewnętrzne trwale powiązane z gruntem, jednak obecnie są one mało popularne.

Inne formy reklamy zewnętrznej

Oprócz wolnostojących konstrukcji reklamowych często spotyka się inne rodzaje reklamy outdoorowej, takie jak:

  • citylight – podświetlany plakat reklamowy zawieszany za szybą,
  • car wrapping – reklama umieszczana na środkach transportu np. autobusach, samochodach osobowych,
  • reklama pneumatyczna – występująca np. w formie balonów.

Jak widać, reklama zewnętrzna ma różne rodzaje i może być prezentowana na wielu nośnikach. Wybierając skuteczną formę promocji, warto wziąć pod uwagę zasięg oddziaływania danego rozwiązania.

Billboard-X – solidne konstrukcje reklamowe

Jeśli interesują Cię trwałe i solidne nośniki reklamy zewnętrznej, zapraszamy do skorzystania z oferty Billboard-X. Nasze usługi obejmują profesjonalne doradztwo, produkcję tablic reklamowych, druk oraz montaż konstrukcji.

Więcej informacji na temat oferty znajdziesz pod poniższymi linkami:

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top