Osiem ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18,2 kilometrów drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa) – poinformował PAP w środę Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Trasa ta będzie fragmentem szlaku Via Carpatia.
Przedstawiciel GDDKiA dodał, że najniższą ofertę na kwotę ponad 1,4 mld zł złożyła firma Metrostav Infrastructure. Pozostałe oferty są wyższe i wahają się od ponad 1,5 mld zł do ponad 2,5 mld zł.
Pozostałe oferty:
1. POLAQUA – 1 541 121 487,77 zł
2. PORR – 1 673 162 850,00 zł
3. BUDIMEX – 1 696 359 710,28 zł
4. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 1 771 200 000,00 zł
5. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) – 2 099 379 377,53 zł
6. Mota-Engil Central Europe – 2 288 314 975,00 zł
7. Konsorcjum firm: BANIMEX (lider) i Duna Aszfalt (partner) – 2 557 744 989,86 zł
O przetargu na budowę odcinka S19 Dukla – Barwinek pisaliśmy tutaj –> S19 Dukla – Barwinek: ogłoszono przetarg na budowę
„Złożone oferty będą teraz oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), termin realizacji kontraktu (10 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze (30 proc.)” – podał Wysocki.
Odcinek między Duklą a Barwinkiem graniczy bezpośrednio ze Słowacją. Jednocześnie, jak podkreślił Wysocki, jest to jeden z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
S19 Dukla – Barwinek: zakres prac
„Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 18,2 km. W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą drogą krajową nr 19. Wybudowanych zostanie także m.in. 15 estakad. Najdłuższa z nich będzie miała ok. 1,1 km i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 35 m” – wyliczył.
Powstanie również dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt.
Jak zaznaczył Wysocki, odcinek przebiegał będzie przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej.
S19 Dukla – Barwinek: charakterystyka terenu
„W związku z tym na etapie opracowania koncepcji programowej wykonano w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącymi w ich dnie potokami. Dlatego dla wykonawcy dużym wyzwaniem będzie prowadzenie robót budowlanych” – ocenił.
Na terenie, przez który przebiegał będzie odcinek występuje 19 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.
W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km. Kierowcy korzystają już z ponad 75 km tej trasy, kolejne 50 km jest w realizacji, a ponad 42 km w przygotowaniu. (PAP)
Via Carpatia
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km.
Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim:
- 75,7 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Zdziary, Rudnik nad Sanem – Rzeszów Południe),
- 50,5 km – w realizacji (w budowie: Zdziary – Rudnik nad Sanem oraz w systemie Projektuj i buduj: Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla),
- 42,3 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza – Domaradz i Dukla – Barwinek, na etapie realizacji Koncepcji programowej: Jawornik – Lutcza i Domaradz – Iskrzynia).