Postępują prace na budowie podkarpackich odcinków drogi ekspresowej S19 (Via Carpatia). Wykonawcy prowadzą prace w pełnym zakresie i we wszystkich branżach.
S19 odc. Lasy Janowskie – Zdziary o dł. 9,3 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 74%.
Wykonawca (konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu wykonywał humusowanie skarp i terenów płaskich oraz układano ścieki trójkątne i krawężniki granitowe.
W zakresie robót mostowych:
– na moście 01MS w m. Łążek Ordynacki betonowano płyty przejściowe
– na wiadukcie 02WD nad S19 w m. Domostawa wykonywano izolację grubą na ustroju nośnym i płytach przejściowych na podporze A
– na przejściu ekologicznym dla średnich zwierząt górą 03PESG w m. Domostawa wykonywano betonowanie gzymsów etap II
– na wiadukcie 04WD nad S19 w m. Domostawa montowano deskę gzymsową oraz betonowano dylatację
– na moście 09MS w m. Kutyły betonowano wnęki płyty przejściowe
– na wiadukcie 10WD w m. Kutyły montowano bariery
– na wiadukcie 11WS w m. Zdziary wykonywano izolację grubą ustroju nośnego i płyt przejściowych.
W sumie w ubiegłym tygodniu na obiekty mostowe dostarczono około 90 m3 betonu.
Z robót branżowych kontynuowano budowę kanału technologicznego, drenażu wgłębnego oraz regulację włazów. Na MOP Bukowa wykonywano nasadzenia drzew i krzewów.
S19 odc. Zdziary – Rudnik nad Sanem o dł. 9 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 64%.
Wykonawca (Mosty Łódź S.A.) w ubiegłym tygodniu układał nawierzchnię z kostki kamiennej na rondzie w Zdziarach oraz zamontował słupy ekranów akustycznych.
W zakresie branży mostowej:
– na moście 08MS nad rzeką San zbrojono i betonowano segment 8/3 i 6/4 na nitce lewej
-na wiadukcie 07WD nad S19 w ciągu DW858 w rejonie m. Zarzecze wykonywano beton podkładowy kap chodnikowych na długości skrzydeł podpory nr 3
– na wiadukcie 03WD nad S19 w ciągu DP1049R w rejonie m. Zapacz wykonywano izolację cienką przyczółka P1
– na wiadukcie 12WD nad S19 w ciągu DK19 w rejonie m. Zdziary wykonywano zasypkę przyczółków i betonowanie dylatacji modułowych.
W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wbudowano około 23 ton stali oraz dostarczono 210 m3 betonu.
Z robót branżowych wykonywano kanał technologiczny i montaż wylotów skarpowych S19.
S19 odc. Rudnik nad Sanem – Nisko Południe o dł. 6 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 85%.
Wykonawca (Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu kontynuował wykonywanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 o grubości 20cm, montowano bariery liniowe oraz wykonywano warstwę wiążącą z betonu asfaltowego AC 16W.
W zakresie robót mostowych:
– na wiadukcie WS10 nad DK77 na węźle Rudnik nad Sanem układano schody skarpowe
– na wiadukcie WS11 nad drogą leśną oraz linią kolejową normalnotorową LK68 Lublin – Przeworsk zbrojono płyty przejściowe
– na wiadukcie WS12 nad drogą gminną DG 102704R zbrojono płyty przejściowe i wykonywano beton niekonstrukcyjny pod płyty przejściowe
– na przejściu dla średnich zwierząt PZŚd-13 w km 20+303,11 drogi ekspresowej S19 kontynuowano wykonywanie betonu niekonstrukcyjnego pod płyty przejściowe oraz zbrojono płyty przejściowe.
W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wbudowano około 10 ton stali oraz dostarczono 50 m3 betonu.
Z robót branżowych kontynuowano przebudowę rowów i cieków melioracyjnych, budowę oświetlenia drogowego i zasilania oraz kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego.
Na zbiorniku Zb-21 wykonywano umocnienie dna i skarp geokratą komórkową PEHD wypełnioną kruszywem oraz dociążano zbiornik materiałem sypkim.
S19 odc. Nisko Płd. – Podgórze o dł. 11,5 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 60%.
Wykonawca (Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A.) w ubiegłym tygodniu (63. tydzień budowy) w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne. Wykonano ok. 10000 m3 nasypów drogowych na drodze ekspresowej S19, 3500 m3 nasypów na przebudowywanej DK19, 600 m3 nasypów na drodze gminnej 102301R i ok. 4300 m3 wykopów drogowych na MOP Podgórze. Kontynuowano też plantowanie i umacnianie skarp oraz rowów drogowych, a także prace związane z odhumusowaniem terenu pod drogami dojazdowymi i humusowanie terenów płaskich na obszarze MOP Podgórze. Ponadto, na DK19 wykonano kolejny odcinek podbudowy z kruszywa pod chodnik i ścieżkę rowerową. Układano też kostkę brukową oraz obrzeża betonowe i ściek z kostki kamiennej.
W zakresie branży mostowej Wykonawca na przejściach dla zwierząt wykonał m.in. montaż zbrojenia płyt przejściowych i odwodnienie zasypki przyczółków podpór obiektu, nasyp stożka przyczółków podpór oraz nasyp przyległy do obiektu wraz z zagęszczeniem. Na wiadukcie 21WD w ciągu DK19 nad S19 wykonano betonowanie płyt przejściowych oraz montaż desek gzymsowych. Ponadto, na wiadukcie 25WD w ciągu drogi gminnej DG 002301R nad drogą ekspresową, ustawiono ponad 45 m ścieku przykrawężnikowego i wykonano izolację bitumiczną podpór obiektu.
W zakresie branży sanitarnej trwały prace związane z montażem sieci kanalizacji deszczowej dla odwodnienia drogi oraz przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej, natomiast w zakresie branży melioracyjnej kontynuowano wykonywanie ubezpieczenia dna i skarp cieków z wykorzystaniem geokraty komórkowej i narzutu kamiennego.
W zakresie branży konstrukcyjnej trwały prace wykończeniowe na MOP Jeżowe.
S19 odc. Podgórze – Kamień o dł. 10,5 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 79%.
Wykonawca (Budimex S.A.) w ubiegłym tygodniu (59. tydzień budowy) w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne. Wykonano ok. 9500 m3 nasypów oraz 2000 m3 wykopów drogowym. Ułożono też następne odcinki podbudowy pomocniczej i zasadniczej, a także kontynuowano oczyszczanie i skrapianie warstw konstrukcyjnych i bitumicznych. Ponadto, ułożono kolejne 400 m ścieku drogowego trójkątnego i 110 m krawężnika betonowego.
W zakresie branży mostowej:
– na przejściu dla zwierząt małych 17PZM, przejściu dolnym dla zwierząt średnich 29PZŚd oraz wiaduktu 34WD w ciągu drogi powiatowej nr 1364R nad S19 kontynuowano prace związane z montażem zbrojenia i deskowania oraz betonowaniem kap chodnikowych
– na przejściach dla zwierząt małych 17.1PZM i 18PZM, wiadukcie 30WS nad drogą powiatową nr 2603R Krzywdy – Zaborczyny oraz przejściu górnym dla zwierząt średnich 33PZŚg kontynuowano prace związane z montażem zbrojenia i deskowania oraz betonowaniem ustroju nośnego
– na wiadukcie 27WS nad DW861 – węzeł Jeżowe, rozpoczęto montaż krawężników granitowych i prefabrykatów gzymsowych
– na wiadukcie 28WS nad drogą gminną nr 002308R prowadzono prace związane z wykonaniem izolacji korpusu przyczółka i płyt przejściowych obiektu.
W zakresie branży sanitarnej trwały prace związane z montażem sieci i uzbrojenia kanalizacji deszczowej, natomiast w zakresie branży elektroenergetycznej kontynuowano układanie rur osłonowych dla oświetlenia drogowego i rozpoczęto układanie rur przepustowych pod łącznicami węzła Nowa Sarzyna.
S19 odc. Kamień – Sokołów Małopolski. Płn. o dł. 7,9 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 53%.
Wykonawca (Budimex S.A.) w ostatnim tygodniu (42. tydzień budowy) w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne. Wykonano łącznie ok. 8000 m3 nasypów i 12000 m3 wykopów drogowych na trasie głównej, DK19 oraz węźle Sokołów Małopolski Północ. Wykonano też kolejne odcinki ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego spoiwem, a także podbudowę pomocniczą i zasadniczą oraz warstwę mrozoochronną i ścieralną. Ponadto, prowadzono prace związane z oczyszczeniem i skropieniem warstw bitumicznych oraz umocnieniem skarp i rowów drogowych przez humusowanie warstwą ziemi urodzajnej.
Wykonawca prowadził również prace brukarskie na DW878. Ułożono krawężniki i obrzeża betonowe i rozpoczęto prace związane z wykonaniem zatoki autobusowej.
W zakresie branży mostowej trwały prace związane ze zbrojeniem i betonowaniem obiektów – przejść dla zwierząt małych 23PZM i 24PZM, wiaduktu 36WD w ciągu DK19, przebiegającego nad S19 – węzeł Kamień, przejścia górnego dla zwierząt średnich 40PZŚg oraz wiaduktu 42WD w ciągu drogi gminnej (bez numeru), przebiegającego nad drogą ekspresową S19, zlokalizowanych gminie Sokołów Małopolski. Wykorzystano łącznie ponad 20000 kg stali.
Ponadto, kontynuowano wykonywanie zasypki fundamentów, korpusów podpór i ścian oporowych wiaduktu 43WD w ciągu drogi gminnej (bez numeru) nad drogą ekspresową, zlokalizowanego w gminie Sokołów Małopolski, natomiast na wiadukcie 44WD w ciągu drogi gminnej (bez numeru), przebiegającym nad drogą ekspresową S19, umocniono stożki podpór obiektu.
W zakresie branży sanitarnej w dalszym ciągu trwały prace związane z układaniem i montażem sieci i uzbrojenia kanalizacji deszczowej oraz budową sieci wodociągowej wzdłuż trasy głównej. W zakresie robót ziemnych kontynuowano wykopy i prace wykończeniowe zbiorników retencyjnych.
W zakresie branży telekomunikacyjnej prowadzono budowę kanału technologicznego, natomiast w zakresie branży elektroenergetycznej montowano słupy średniego napięcia na obszarze obu węzłów i MOP, a także układano rury oświetleniowe i zasilające.
W zakresie branży konstrukcyjnej Wykonawca kontynuował prace związane z wykonaniem elementów żelbetowych konstrukcji budynku biurowo – socjalnego i fundamentów budynku warsztatowo – garażowego na terenie Obwodu Utrzymania Drogowego, zlokalizowanego przy węźle Sokołów Małopolski Północ.
źródło: GDDKiA