Poradnik

Tekst na stronie WWW – co mówi o Twojej firmie?

Tekst na stronie WWW – co mówi o Twojej firmie?

Od treści na stronie głównej Twojej witryny zależy, czy klient wchodzi w zakładkę „Oferta”. To chyba wystarczający powód, by poświęcić szczególną uwagę właśnie tej części witryny. Jakie informacje w niej zawrzeć, żeby skutecznie zachęcała użytkowników do przeszukiwania innych podstron?

Cechy skutecznych tekstów na stronę WWW

Indywidualne spojrzenie na firmę i jej ofertę to klucz do stworzenia wartościowego tekstu na stronę www. Takie podejście jest potrzebne, by tekst spełniał swoje zadanie: zainteresować klienta ofertą i skłonić do zapoznania się z nią. Jak to zrobić? Przydaje się tu umiejętność wydobycia najważniejszych cech i wykorzystania odpowiedniego języka, by o nich napisać. Celem tekstu na stronie jest pokazanie korzyści płynących z Twojej oferty i ubranie ich w odpowiednie słowa. Słowa, które zaskoczą czytelnika i wskażą dalsze działania.

Fakty o firmie a korzyści dla klienta

Warto zapoznać klienta z firmą i wspomnieć o tym, jakie idee są nadrzędne dla Twojej działalności. Trzeba jednak przedstawić te fakty jako realne korzyści dla klienta. Długa historia powstania firmy nie jest mu potrzebna do dokonania zakupu. Wszystkie informacje zawarte w tekście na stronę www powinny odpowiadać na pytanie: „Dlaczego powinieneś skorzystać z naszej oferty?”. Przekonująco, ale nie w nachalny sposób.

Firma z charakterem

Warto dostosować styl tekstu do charakteru firmy. Oficjalny, poważny język sprawdzi się, jeśli sprzedajesz ubezpieczenia, ale gdy prowadzisz sklep z zabawkami, skuteczny okaże się lżejszy styl. Zależy on też od indywidualnych cech przedsiębiorstwa. Twórca tekstu na Twoją stronę musi wiedzieć, jaki wizerunek firmy chcesz budować i jakie emocje wywoływać w klientach. Ten aspekt wiąże się z wartościami, zgodnie z którymi działasz. Firma z charakterem to coś, co przyciąga jak magnes.

Treści zgodne z SEO

Głównym zadaniem takich treści jest przekonać czytelnika, ale i tutaj warto nadać tekstowi na stronie www strukturę zgodną z SEO. To jeden z ważniejszych elementów witryny. Jego odpowiednia konstrukcja znacząco wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. To z kolei zwiększa liczbę użytkowników, którzy wejdą na stronę. Wszystkie te mechanizmy wzajemnie się napędzają.

Inne teksty na stronie

Zachęciłeś klienta tekstem na stronie głównej. Co dalej? Równie trudne zadanie – sprawić, by teksty i opisy w innych zakładkach go nie zniechęciły. Opisy kategorii i poszczególnych produktów, rozwinięcia tematów ze strony głównej – te treści powinny być spójne stylistycznie i równie przekonujące. Ich zadaniem jest prowadzić czytelnika, stopniowo budować zaufanie do Twojej firmy i potrzebę skorzystania z oferty.

Co zyskujesz dzięki dobremu tekstowi na stronę?

Treści przeznaczone na stronę są zawsze tworzone z myślą o celu. Jeśli umiejętnie dobierasz każdy element, osiągasz zamierzone wyniki. Z właściwym tekstem na stronę www:

  • wyróżnisz ofertę Twojej firmy na tle konkurencji,
  • podwyższysz zainteresowanie swoimi produktami,
  • skłonisz czytelnika do dalszych działań,
  • podniesiesz pozycję w wynikach wyszukiwania.

A to wszystko prowadzi do zwiększenia sprzedaży. By zapoznać się z ofertą agencji copywriterskiej, oferującej teksty na stronę www, kliknij tutaj.

Tekst na stronie głównej reprezentuje Twoją firmę. Treści na innych podstronach również mają duże znaczenie dla klientów i napędzają mechanizmy obecne w działalności przedsiębiorstwa w sieci. Wykorzystaj potencjał miejsca promocji, jakim jest Internet. Umieszczaj w witrynie wartościowe treści, które realnie wpływają na Twoje zyski.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

To Top