Sklep internetowy prowadzą dziś firmy z różnych branż. Nie każda z nich może się jednak pochwalić odnoszeniem sukcesów w e-commerce. Przedstawiamy kilka praktycznych porad, które pomogą w zwiększeniu sprzedaży i zbudowaniu pozytywnego wizerunku.
Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy? E-commerce nie jest przyszłością – to teraźniejszość
Jeszcze do niedawna można było usłyszeć, że e-commerce jest rozwiązaniem przyszłości. Obecnie firmy działające jedynie stacjonarnie zwykle nie mogą być konkurencyjnie, zwłaszcza jeśli nie chcą promować się wyłącznie lokalnie. Klienci wolą zamawiać produkty w internecie, kierując się m.in. wygodą, bezpieczeństwem oraz szybkością procesu zakupowego. Porównują produkty w różnych sklepach online, zarówno pod względem ceny, jak i pozostałych parametrów.
Właściciele sklepów internetowych zyskują natomiast możliwość zwiększenia zasięgu sprzedaży. Obecność w sieci pozwala im również łatwo komunikować promocje i rabaty, a także w różny sposób nawiązywać relacje z klientem.
5 wskazówek, jak prowadzić sklep internetowy
Prezentujemy 5 przydatnych porad, które ułatwią odniesienie sukcesu w e-commerce. To wskazówki w sam raz dla osób początkujących w strefie online.
Ustal rozsądną politykę cenową
Wielu klientów podczas zakupów kieruje się w pierwszej kolejności kryterium ceny. Nie zawsze niska cena zachęca ich do transakcji. Wiele zależy od tego, z jaką kategorią produktu oraz grupą docelową mamy do czynienia. Warto zadbać o to, aby ceny były zawsze aktualne i dobrze wyeksponowane na karcie produktowej.
Postaw na wielokanałową reklamę
Najlepiej korzystać jednocześnie z wielu metod promocji, takich jak np. reklama na Facebooku i w wyszukiwarce Google, pozycjonowanie strony, korzystanie z sieci afiliacyjnych czy integracja sklepu z porównywarkami cen. Efekt w postaci zwiększonej konwersji może również przynieść realizacja kampanii remarketingowej. Metoda ta polega na prezentowaniu komunikatów reklamowych tym użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili stronę sklepu internetowego.
Content jest królem e-commerce
Content marketing to metoda polegająca na budowaniu z klientem długotrwałej relacji opartej na zaufaniu. Warto pamiętać, że w tym celu wykorzystuje się rożnego typu materiały – np. artykuły, infografiki, ebooki czy nagrania video. Contentem w internecie nie nazywamy więc wyłącznie tekstu. Takie materiały powinny pomagać w rozwiązaniu problemów użytkowników, a także powinny oddziaływać na ich emocje. Marketing treści jest skuteczną strategią budowania lojalności klientów oraz pozytywnego wizerunku.
Zadbaj o wygląd i funkcjonalność sklepu internetowego
Dobrze zaprojektowany sklep online powinien spełniać normy UX (user experience) oraz UI (user interface). Warto zadbać o to, aby zarówno sprawiał dobre pierwsze wrażenie wizualne, jak i umożliwiał użytkownikom łatwą nawigację. Funkcjonalny oraz użyteczny sklep internetowy to taki, który pozwala na szybkie i wygodne przejście przez ścieżkę zakupową.
Zoptymalizuj i na bieżąco aktualizuj plik produktowy
Aby móc pozyskiwać klientów za pomocą wielu kanałów marketingowych, niezbędne jest stworzenie pliku produktowego. Powinny znajdować się w nim najważniejsze informacje dotyczące produktów z oferty sklepu, takie jak np. cena, kolor, waga, rozmiar czy skład. Dane te należy dostosować do oczekiwań klientów, a także zadbać, by były zawsze aktualne. Ułatwi ci to platforma Feedink – dzięki niej możesz bezproblemowo zarządzać swoim feedem produktowym oraz dopasowywać go do wybranych przez ciebie integracji. A to wszystko w jednym miejscu!