Biznes

W Rzeszowie odbędzie się druga edycja festiwalu dla startupów i inwestorów – Carpathian Startup Fest 2022 (CSF)

carpathian startu fest 2022 rzeszów rarr
fot. archiwum

W połowie października br. w Rzeszowie odbędzie się druga edycja festiwalu dla startupów i inwestorów – Carpathian Startup Fest 2022 (CSF).

Celem imprezy jest połączenie startupów oraz inwestorów, a także promocja podkarpackich startupów w kraju i za granicą.

Organizatorem festiwalu jest m.in. Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego (RARR) oraz Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny Aeropolis.

Jak poinformował wiceprezes RARR Krystian Kapinos, pierwsza edycja festiwalu pokazała, że bardzo potrzebne są spotkania innowacyjnych przedsiębiorców z inwestorami oraz funduszami inwestycyjnymi.

„Dla osób z pomysłami na biznes, czy już prowadzących biznes, nasz festiwal to niepowtarzalna szansa na przyciągnięcie uwagi kilkudziesięciu inwestorów i ich przedstawicieli naraz. Z kolei dla inwestorów i funduszy festiwal jest okazją do dokonania obiecujących inwestycji” – dodał.

Tegoroczna edycja CSF odbędzie się 13 i 14 października. Ogłoszony został już nabór dla startupów na stronie www.carpathianfest.pl.

Idea festiwalu jest bardzo prosta, w jednym miejscu gromadzą się startupy oraz inwestorzy. Pomysłodawcy wystąpią przed inwestorami i funduszami inwestycyjnymi, a efektem ma być współpraca tych podmiotów w przyszłości. Celem jest także promocja podkarpackich startupów w kraju i za granicą.

W trakcie pierwszej edycji CSF, jedną z firm, która znalazła inwestora był Spotbrowser. Firma posiada jeden z najpopularniejszych obecnie w Polsce portali internetowych dla pośredników sprzedaży nieruchomości, oferujący narzędzie do tworzenia wirtualnych spacerów, z chatem i możliwością oprowadzania online po nieruchomości. Dzięki niej klient może zwiedzać nieruchomości bez wychodzenia z domu.

Jak wspomina udział w CSF, współwłaściciel Spotbrowser Mirosław Chudy, celem było znalezienie inwestora prywatnego lub funduszu inwestycyjnego.

„Dzięki któremu moglibyśmy wejść na rynki zagraniczne i rozwinąć nasz produkt. I to się udało. Fundusz Czysta3 VC zaoferował nam satysfakcjonujące warunki i zainwestował milion złotych. Po naszej prezentacji na CSF 2021 wydarzenia następowały szybko. Fundusz okazał się konkretnym partnerem biznesowym i potraktował nas bardzo poważnie” – powiedział Chudy.

Dzięki wsparciu funduszu firma tworzy aplikację, która umożliwi automatyzację procesu tworzenia wirtualnych spacerów, w wyniku czego pośrednik nieruchomości będzie w stanie stworzyć taki spacer dużo szybciej i łatwiej. „Wspólnie z inwestorem stworzyliśmy również strategię wejścia na rynki zagraniczne i teraz ją realizujemy” – podkreślił Chudy.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

To Top