Biznes

Wynajem długoterminowym aut coraz bardziej popularny wśród najmniejszych przedsiębiorców

wynajem długoterminowy car rental samochód auto

Wynajem długoterminowy. Zainteresowanie wynajmem długoterminowym aut wśród przedstawicieli małych, mikro i jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło do 23 proc. w lipcu tego roku, z 17 proc. w listopadzie roku ubiegłego.

Tak wynika z badania IBRiS.

Badanie IBRiS „Oczekiwania i potrzeby przedsiębiorców wobec samochodów służbowych” wykonano w lipcu tego roku na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).

Z badania wynika też, że wynajem długoterminowy jest coraz bardziej rozpoznawalny, gdyż 89 proc. badanych odpowiedziało, że słyszało o niej, to o 5 pkt. proc. więcej, niż w listopadzie 2022 r. Zgodnie z wynikami badania słabnie zainteresowanie zakupem aut za gotówkę wśród najmniejszych przedsiębiorców – w porównywalnym okresie z 36 proc. do 33 proc.

„Firmy coraz częściej oczekują elastycznych i dopasowanych indywidualnie rozwiązań, co jest zrozumiałe w obecnej sytuacji gospodarczej. Tym bardziej cieszy zainteresowanie i wysoka świadomość wśród małych, mikro i jednoosobowych firm, usług takich jak wynajem długoterminowy, który wyróżnia się na tle konkurencyjnych sposobów finansowania aut dużą stabilnością gwarantowaną klientowi” – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes PZWLP Robert Antczak.

Jego zdaniem szczególnie cenione obecnie atuty wynajmu długoterminowego wśród najmniejszych przedsiębiorców to stałej wysokości rata niezależna od zmieniających się stóp procentowych, uwzględniająca pełen serwis pojazdu, a także np. opony, czy ubezpieczenie, czy brak konieczności wnoszenia wkładu własnego.

Jak wynika z badania, do najważniejszych czynników branych pod uwagę przez najmniejszych przedsiębiorców w naszym kraju przy wyborze finansowania auta służbowego należą: stała miesięczna rata, niezależna od stóp procentowych (49 proc.), niska miesięczna rata (41 proc.) oraz pełna obsługa, ubezpieczenie i serwis wliczone w ratę (37 proc.)

Dla niespełna co trzeciej firmy ważne są proste formalności, zaś dla przeszło co czwartej – dowolność decyzji o wykupie auta.

(PAP)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top