Inwestycje

Prace na linii kolejowej nr 101 Munina – Hrebenne zakończone. Pociągi powróciły na trasę

linia kolejowa munina hrebenne koniec prac pociąg

Zakończyły się prace na linii kolejowej nr 101 Munina – Hrebenne łączącej Podkarpacie z Lubelszczyzną. Na trasę powróciły pociągi. Efektem inwestycji są sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże.

W ramach prac Polskie Linie Kolejowe wybudowały most nad Lubaczówką w Nowej Grobli. Nowa przeprawa zastąpiła konstrukcję z 1949 r.

Wyremontowano także stalowy most w Lubaczowie nad rzeką Sołotwą oraz inne mosty i przepusty.

Zmodernizowano również tor na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Prace pozwoliły zlikwidować ograniczenia prędkości.

Sprawniejszy będzie też transport towarów m.in. do zakładów w Surochowie oraz do przejścia granicznego w Werchracie.

Na inwestycję przeznaczono 31 milionów zł ze środków własnych PKP PLK.

Linia Munina – Hrebenne jest jedną z trzech tras kolejowych łączących województwa podkarpackie i lubelskie, ma 83 km. To trasa dawnej Kolei Jarosławsko-Sokalskiej.

Pierwszy pociąg z Jarosławia do Sokala przez Muninę-Lubaczów-Hrebenne i Rawę Ruską przejechał 6 czerwca 1884 r. Po II wojnie światowej wybudowano odcinek Werchrata-Hrebenne.

Wykonawcą prac na zlecenie PKP PLK było Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o.o.

źródło: PR Rzeszów

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top