Biznes

Browar Leżajsk do likwidacji. Dlaczego? Prezes Grupy Żywiec wyjaśnia

leżajsk browar sprzedaż likwidacja

Browar Leżajsk/Likwidacja/Sprzedaż. W lutym Grupa Żywiec ogłosiła zamiar reorganizacji produkcji w Polsce.

Tym samym zapowiedziała, że planuje skoncentrować wolumen oraz przyszłe inwestycje w sieci czterech browarów, co oznacza zakończenie produkcji w Browarze Leżajsk w czerwcu tego roku.

„Zdecydowaliśmy się przesunąć podjęcie finalnej decyzji o zakończeniu produkcji. Potrzebujemy czasu na rzetelną ocenę ofert, jakie potencjalnie wpłyną do nas w najbliższym czasie. Mimo naszego pierwotnego założenia, że ze względu na nadwyżkę mocy produkcyjnych na rynku nie będzie zainteresowania zakupem browaru, otrzymaliśmy wstępne deklaracje zainteresowania od rożnych podmiotów i na różny zakres tego majątku. Rozważymy rzetelnie wszystkie oferty niezależnie od ich zakresu. W konsekwencji szacujemy, że finalna decyzja odnośnie działalności Browaru w Leżajsku nastąpi w połowie lata. Obecnie oczekujemy na oferty po podpisaniu przez zainteresowanych umów o zachowaniu poufności i wymianie niezbędnych informacji” – powiedział prezes Simon Amor.

„Mamy deklaracje zainteresowania od podmiotów z różnych branż. Ze względu na interes stron proces ma charakter poufny więc nie będziemy komentować szczegółów. Rozważymy wiarygodność i atrakcyjność każdej oferty, którą otrzymamy. Niczego nie wykluczamy” – dodał.

Według wcześniejszych informacji wstępną deklarację zakupem Browaru Leżajsk złożył m.in. wójt Leżajska, a także biznesmen z branży alkoholi i prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina (MPWiW) Janusz Palikot.

Skupienie produkcji w sieci zakładów opartej o cztery browary umożliwi najbardziej efektywne wykorzystanie mocy produkcyjnych, co zapewni firmie konkurencyjną pozycję na rynku piwa.

Grupa Żywiec informowała w lutym, że jest zdeterminowana, by osiągnąć pozycję wiodącej firmy piwowarskiej i w ciągu kolejnych trzech lat planuje zainwestować ok. 200 mln zł rocznie w browarach w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie, aby zbudować nowoczesny, zaawansowany technologicznie i elastyczny łańcuch dostaw. Inwestycje te będą wspierać transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju.

„Już dzisiaj browary Grupy Żywiec należą do najlepszych w Grupie Heineken. Browar Warka na przykład ma status tzw. Lighthouse Brewery, co oznacza, że wiedzie prym w Grupie Heineken we wdrażaniu najnowszych technologii cyfrowych. Łańcuch dostaw, którego zadaniem jest zapewnienie długofalowego rozwoju firmie, to łańcuch elastyczny, szybko dostosowujący się do zmieniających się potrzeb klientów, oparty na nowych technologiach i zero-emisyjny. To są kierunki naszych inwestycji w najbliższych latach. Żeby jednak uzasadnione były inwestycje właśnie w Polsce, a nie w innych częściach świata, musimy zadbać o efektywność, stąd decyzja o skoncentrowaniu produkcji w 4 nie 5 browarach i zamknięciu browaru w Leżajsku. Chociaż rodzi to konsekwencje dla pracowników i społeczności lokalnej, jest to niezbędny krok, aby tę efektywność odzyskać w sytuacji nadwyżek mocy produkcyjnych” – wyjaśnił prezes.

Zapytany, jaki jest docelowy poziom, który Grupa chce osiągnąć i w jakim horyzoncie czasowym Amor, odpowiedział: „Obecnie Grupa Żywiec ma około 30% udziału w rynku. Biznes jest grą nieskończoną, więc trudno stawiać sobie poziom docelowy, chociaż oczywiście mamy swoje konkretne ambicje. Przede wszystkim dążymy do tego, aby długofalowo był to zdrowy biznes, zdolny inwestować i rozwijać się w przyszłości, dostarczający oczekiwane zyski, niezależnie od trudnego otoczenia gospodarczego, z którym czasami się borykamy”.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Dysponuje browarami w Żywcu, Warce, Leżajsku, Elblągu i Namysłowie. GPW zdecydowała o wycofaniu akcji Grupy Żywiec z obrotu od 6 kwietnia br. Spółka była notowana na warszawskiej giełdzie od 1991 r.

(ISBnews)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top