Poradnik

Jakie funkcjonalności powinien posiadać skuteczny sklep Internetowy?

Jakie funkcjonalności powinien posiadać skuteczny sklep Internetowy?

Założenie sklepu internetowego może się wydawać bardzo proste. Zanim jednak ulegniesz pierwszemu impulsowi, zwróć uwagę na to, że wybór platformy e-commerce, na której oprzesz swój biznes, zdeterminuje przyszłe możliwości działania. Na co warto zwrócić uwagę?

Moduły marketingowe

Wielu początkujących e-biznesmenów daje się zaskoczyć tym, jak wiele technik promocyjnych wymaga odpowiednich funkcjonalności w samym sklepie. Funkcjonalności, których w niektórych platformach e-commerce brakuje. Mowa tu o takich funkcjach, jak moduł newslettera, obsługa kodów rabatowych, opcja zakładania konta użytkownika, w którym klienci mogliby śledzić historię zamówień, czy wynikającą z tego konta możliwość wdrożenia programów lojalnościowych.

Już na tym polu dobrze wypada silnik PrestaShop, którego struktura pozwala na łatwe dołączanie do sklepu kolejnych modułów i funkcji, a przy współpracy z wyspecjalizowanymi w pracy z tą platformą programistami także ich modyfikowanie pod kątem konkretnych – bywa, że unikalnych – funkcjonalności.

Współpraca z porównywarkami cen

Porównywarki cen to dla wielu sklepów jeden z głównych kanałów sprzedaży. Co za tym idzie warto już na samym początku upewnić się, że wybrany silnik sklepu pozwala na łatwą integrację z nimi i na generowanie oraz stałe aktualizowanie feedów produktowych.

Należy przy tym upewnić się, że za ogólnym określeniem idzie faktyczna integracja z konkretnymi porównywarkami – i to nie tylko z Ceneo czy Skąpcem, ale też z Google Merchant Center, czyli mechanizmem dostarczanym przez największą wyszukiwarkę i pozwalającym na prezentowanie produktów w usłudze Google Zakupy.

Integracje z zewnętrznymi systemami

Skoro już mowa o integracji z porównywarkami, koniecznie trzeba wspomnieć i o tym, że skuteczny sklep internetowy powinien współdziałać z wieloma zewnętrznymi systemami. Mowa tu chociażby o automatycznym sprawdzaniu i aktualizowaniu stanów magazynowych, możliwości zintegrowania sklepu z Allegro oraz z marketplace’ami, połączenie z systemem fakturowania itd.

Nie da się tu nie wspomnieć także o tak elementarnych sprawach, jak połączenie sklepu z systemami szybkich płatności (najlepiej różnych, na wypadek, gdyby zaszła potrzeba zmiany dostawcy) oraz z Paczkomatami, firmami kurierskimi, czy z Paczką w Ruchu.

Część z tych funkcji można znaleźć w standardowych zestawach rozszerzeń do poszczególnych platform, inne wymagają zakupu modułów. Najważniejsze jednak, by było to możliwe i by możliwości były szerokie. Tak jest chociażby w przypadku oprogramowania PrestaShop.

Optymalizacja pod kątem SEO

Skuteczność sklepu internetowego wynika m.in. z tego, jak łatwo optymalizuje się go pod kątem widoczności w Google. Łatwość definiowania takich parametrów jak TITLE i Meta Description, budowanie przyjaznych adresów URL, obsługa adresów kanonicznych, wdrażanie sekcji contentowych, przekierowania ze storn usuniętych produktów – to tylko kilka z elementów, które będą mieć znaczenie w trakcie optymalizowania strony. Jedną z bardziej przyjaznych pod tym względem platform sklepowych jest PrestaShop.

Skalowalność sklepu

To jeszcze jedna istotna sprawa. Nawet jeżeli obecnie nie przewidujesz szybkiego wzrostu, kiedyś może się to zmienić. Dobrze, jeżeli oprogramowanie, z którego korzystasz, pozwoli na płynne skalowanie biznesu i rozbudowę o nowe funkcjonalności. Zignorowanie tego aspektu może Cię narazić nie tylko na bezpośrednie koszty, ale też na opóźnienie w ekspansji rynkowej.

Na co więc zwracać uwagę wybierając silnik, na którym będzie działać Twój sklep internetowy? Cennik, nie tylko wdrożenia, ale tez późniejszych modyfikacji, ale także elastyczność danej platformy, zakres jej funkcji i łatwość wdrażania kolejnych. Właśnie te cechy będą procentować w przyszłości i pomogą efektywnie rozwijać biznes.

 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top