Biznes

Prezes ML System widzi obiecujące perspektywy wzrostu w segmencie BIPV i fotowoltaiki klasycznej

ml system dawid cycoń prezes

ML System szacuje, że w 2022 roku zanotował ok. 36,5 mln zł EBITDA wobec 24,3 mln zł w 2021 r.

Przychody wzrosły o 49 proc. do ok. 281,7 mln zł. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się przychodów w 2022 roku w przedziale ok. 230-280 mln zł i EBITDA w przedziale 30-35 mln zł.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 37 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 39,3 proc.

Skonsolidowany zysk netto szacowany jest na ok. 0,2 mln zł wobec 1,7 mln zł w 2021 r. Spółka podała, że jest to konsekwencja wyższych kosztów amortyzacji o 9,4 mln zł w ujęciu rok do roku oraz wzrostu o ponad 5 mln zł kosztów finansowych w porównaniu z 2021 r.

Ambitne cele strategiczne realizujemy pomimo wymagającego otoczenia zewnętrznego. Zarówno branża fotowoltaiczna, jak i budowlana odnotowują aktualnie spadki, co jest konsekwencją opóźnienia w uruchomieniu środków unijnych z perspektywy finansowej na lata 2021-2027 oraz konfliktu na Ukrainie, którego następstwem jest m.in. zmniejszona dostępność komponentów, a dalej wzrost cen materiałów i ich logistyki. Od początku działalności pracujemy nad niezależnością w pełnym łańcuchu dostaw oraz własnymi technologiami, np. nanotechnologią kwantową, ogniwami tandemowymi lub wielozłączowymi, dlatego uważamy, że w szerszym horyzoncie czasowym aktualne ograniczenia przełożą się na wzrost ekspozycji naszych rozwiązań na rynku” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Dawid Cycoń, prezes ML System.

Prezes wskazał, że z kwartału na kwartał rośnie udział wysokomarżowych produktów, w tym objętych strategią „nowej ery kwantowej” w portfolio sprzedażowym.

Oczekujemy, że trend ten będzie kontynuowany także w roku bieżącym. Widzimy obiecujące perspektywy wzrostu zarówno w segmencie BIPV, jak i fotowoltaiki klasycznej – w szczególności dla odbiorców reprezentujących sektor energetyki zawodowej i MŚP. Stale umacniamy naszą pozycję na rynkach zagranicznych, zwiększając obszar ekspansji o kolejne kierunki – w ostatnich miesiącach pojawiliśmy się na rynku litewskim i węgierskim” – dodał Dawid Cycoń.

Publikacja raportu rocznego za 2022 r. przewidywana jest na 31 marca 2023 r.

(PAP Biznes)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top